معدن

سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن(سنم) ، به تازگی رونمایی از آن انجام شده و به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در راستای اجرای سند استراتژی نظام مهندسی معدن است، می‌تواند دسترسی به اطلاعات درخصوص معادن کشور را آسانتر کرده و ضمن شفاف سازی، هزینه ها را نیز کاهش دهد.

به گزارش ایراسین، سامانه جامع سنم که به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن به منظور هوشمندسازی اطلاعات در دستور کار این بخش قرار گرفته ظرف مدت کوتاه و تلاش‌های شبانه روزی مسئولان مختلف در نظام مهندسی معدن هم اکنون به ثمر رسیده است.

تقی نبئی در این زمینه می گوید: یکی از مشکلاتی که امروز در بخش معدن برای اعضای سازمان نظام مهندسی معدن و همچنین معدنکاران و زیرمجموعه این بخش بزرگ وجود همواره وجود داشته عدم دسترسی به اطلاعات بوده است. زیرا این افراد برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظر که یا باید به صورت حضوری و یا تلفنی آن را بدست می آوردند نیز با چالش‌هایی روبرو می شدند؛ دور بودن محل سازمان نظام مهندسی معدن به معادن یکی از دلایل اصلی این موضوع بود. اما هم اکنون امکان دسترسی به این اطلاعات به راحتی فراهم شده است.

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: سازمان نظام مهندسی معدن در ۳۱ استان فعال بوده و میز خدمت در همه آنها تعریف شده است. در واقع این اقدام سازمان نظام مهندسی معدن در راستای افزایش و راحتی دسترسی به اطلاعات معادن در سراسر استانهای کشور است که اکنون هوشمندسازی شده است. در شرایط فعلی نیز با شیوع ویروس کرونا نیاز به این نوع از خدمات رسانی بیشتر احساس شده و معدنکاران می توانند از طریق سامانه درخواست خود را اعلام کرده و یا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

به گفته نبئی، استفاده از این سامانه روی گوشی تلفن همراه  و وب امکان پذیر بوده و در دسترس اعضا قرار دارد. همچنین سامانه "سنم" این سامانه در حال گسترش است و اگر به هردلیل سازمان نظام مهندسی هر استانی دایر نبود یا امکان مراجعه حضوری برای شخص متقاضی وجود نداشت؛ می توانند درخواست خود را از طریق سازمان انجام دهند.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، راه اندازی سامانه سنم، بخش زیادی از هزینه ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: ایده این کار اوایل سال مطرح و اجرای آن یک ماهه و شبانه روزی انجام شده است و همه سازمان‌های استانها و معاونت های این سازمان و... در آن سهیم هستند؛ خوشبختانه این طرح نیز مورد استقبال سازمان‌های نظام مهندسی معدن در استانها نیز قرار گرفته است.

گفتنی است از جمله ظرفیت‌های اشتغال اعضا، مشاغل، احکام انتظامی، اطلاعات معادن ایران، گزارش‌های مسئولین فنی، اطلاعات مجوزهای معدنی و درگاه ویژه معدنکاران و ... در این سامانه تعریف و تدوین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =