حسین نکاحی

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ معتقد است امروزه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه صنعت سنگ کشور باید انجام گیرد، سرمایه‌گذاری در داخل کشور و معادن ایرانی است. چراکه ذخایر فراوان از انواع سنگ‌های تزیینی با تنوع بالا در کشور وجود دارند و نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.

حسین نکاحی در گفتگو با ایراسین درباره اینکه آیا سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت سنگ می‌تواند به کمک این بخش بیاید یا خیر نیز اینگونه پاسخ داد: سرمایه‌گذاری در حوزه معادن برای هر ماده معدنی که باشد در صورتی که با برنامه ریزی انجام گیرد، موثر خواهد بود؛ حال اینکه سرمایه گذاری خارجی در معادن ایران باشد یا اینکه سرمایه گذاران ایرانی در معادن دیگر کشورها ورود پیدا کنند. اما نکته اینجاست که در بخش معدن توانمندی لازم در معدنکاران صنعت سنگ وجود دارد اما در بخش فرآوری هنوز لازم است تا نسبت به بروزرسانی در زمینه تجهیزات و ماشین آلات اقدام شود.

وی در ادامه سخنانش به یکی از مشکلات موجود در صنعت سنگ کشور که هم اکنون وجود دارد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حمل و نقل و جابه‌جایی محصولات سنگی یکی از مشکلات بزرگ این بخش است؛ چرا که با وجود بالارفتن هزینه‌های حمل و نقل، مشکلات دیگری مانند عدم تمایل کامیونداران برای حمل محموله های سنگ وجود دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ گفت: در حال حاضر در ایران تنها معادنی که محصولتشان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست فعالیتشان با مشکل روبرو و متوقف شده است. نکته اینجاست که معادن سنگ و محصول تولید آنها با دیگر مواد معدنی مانند مس، سنگ آهن و ... متفاوت است و بیشتر سلیقه مشتری است که می‌تواند ادامه فعالیت آنها را تضمین کند و یا برعکس منجر به تعطیلی معدن گردد.

به گفته وی، به نظر می‌رسد تلاش برای حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت سنگ ایران می‌تواند منجر به توسعه بازارهای صادراتی سنگ کشور شود و در نهایت ارزآوری برای اقتصاد ایران داشته باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =