• ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
  • کد خبر: 7190
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن طلای روسیه

گزارش‌ها نشان می‌دهد که روسیه در سال ۲۰۲۹ به مقام تولیدکننده بزرگ طلا تبدیل خواهد شد؛ یکی از دلایل این موضوع تنش‌های آمریکا بین دو کشور بوده که، بانک مرکزی روسیه را به افزایش ذخایر طلای خود تحریک کرده است.

به گزارش ایراسین، با وجود برخی از مضرات ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 ، پیش بینی می شود روسیه تا سال 2029 از چین پیشی بگیرد و به طور میانگین سالانه 3.7درصد در سال بین سال‌های 2020 و 2029 به رشد سالانه برسد.

ماینینگ نوشته است: این پیش بینی در گزارشی که توسط  موسسه تحقیقاتی که به راه حل‌ها درباره ریسک و تحقیقات صنعت می پردازد، آمده است.

کارشناسان در این زمینه معتقدند در کوتاه مدت و میان مدت تقاضای داخلی شدید طلا، باعث افزایش تولید طلا در روسیه خواهد شد.

علیرغم شیوع کروناویروس 900 مورد در معدن Gold’s Olympiada در منطقه کراسنویارسک در شرق سیبری - که یکی از بزرگترین عملیات روی کره زمین در سال 2019 بوده و تولید 1389.2 کیلوگرم طلا داشته است -  اما اکثر معادن روسیه تاکنون بدون ویروس و عملیاتی مانده اند.

بنابر این در سال ۲۰۲۰ احتمال کاهش ناچیزی برای پیش‌بینی تولید طلا وجود دارد و در کنار این موضوع نیز نیروهای دیگری هم وجود دارند که به نفع صنعت طلا یا روسیه بازی می‌کنند.

در واقع گسترش تحریم‌ها و تنش‌های آمریکا بین دو کشور، بانک مرکزی روسیه را به افزایش ذخایر طلای خود تحریک کرده است.

اعمال مجازات‌های اضافی علیه روسیه به دلیل نقش احتمالی خود در تشدید جنگ داخلی در لیبی نیز به دولت ترامپ اجازه می‌دهد تا وجوه آنها در بانک‌های آمریکایی را مسدود و دسترسی به دارایی‌های با ارزش دلار را قطع کند و به نوبه خود حفظ تقاضای داخلی برای طلای روسیه را افزایش دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =