برنامه ریزی برای فعال سازی 1020 معدن غیرفعال در سال 99

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای هم خانواده استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جهش تولید، 1020 معدن غیرفعال شناسایی شده به چرخه تولید باز خواهند گشت.

به گزار ایراسین به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی، علیرضا شهیدی با بیان این‌که هم اکنون کلیه معادن غیرفعال در سطح کشور شناسایی و رصد می‌شود، تصریح کرد: این امر در مورد واحدهای صنعتی تعطیل شده نیز در حال اجراست و عملیات لازم جهت فعالسازی آن ها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان، تکمیل زنجیره ارزش تولید مواد معدنی و توصیه صادرات محصولات صنایع معدنی در دستور کار است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان این‌که جایگزینی صادرات محصولات معدنی با نفت امروز با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: کشور به لحاظ معدنی دارای ظرفیت های عظیمی است به طوری که در برخی مواد معدنی جزو کشورهای مطرح در دنیا به شمار می‌رود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اضافه کرد: باید تلاش کنیم با تقویت بخش معدن و صادرات محصولات معدنی زمینه رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.

در ادامه جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: هم اکنون همه تلاش ما معطوف به تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان است و در این راستا پیگیری های لازم از وزارت متبوع صورت گرفته است.

ناصر فغفوری ادامه داد: به منظور رصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مقرر شد پیشرفت فیزیکی و قراردادهای راکد از سوی شرکت‌های صنعتی ظرف یک ماه آتی ارائه تا برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی این واحدها صورت گیرد.

گفتنی است؛ علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر کاری به استان زنجان از کارخانه پاک حیات کیمیا پارس در ابهر واقع در استان زنجان بازدید کرد. این مجموعه در 3 فاز در 7 گروه کالا 32 نوع محصول بهداشتی تولید می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =