فولاد خراسان

«آیین بزرگداشت روز خبرنگار» و قدردانی از اصحاب رسانه شهرستان نیشابور به میزبانی «مجتمع فولاد خراسان» و با رعایت دستوالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، در مراسم «روز خبرنگار» که دوشنبه 13 مرداد ماه1399  در محل سالن اجتماعات فولاد خراسان برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، امام جمعه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و غفوری؛ مدیرعامل«مجتمع فولاد خراسان» حضور داشتند.

امام جمعه نیشابور درسخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقارن روز خبرنگار امسال با ایام «غدیر» بیان کرد: امیرالمومنین نباء عظیم و خبر بزرگ پیامبر به امت بود.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: ویژگی مهم برای احراز عنوان خبرنگار مورد اعتماد جامعه، عدالت او و خارج نشدنش از مسیر سلامت و اعتدال است.

وی تصریح کرد: خبرنگاری از شئون انبیاء است؛ چرا که نبی به معنای آورنده خبر است و انبیاء آورنده خبر از غیب هستند و شما خبرنگاران، گزارشگران عالم ظاهر هستید. اما لازمه انجام رسالت خبری در هر دو گروه، صداقت و امانتداری است.

امام جمعه نیشابور در این مراسم خبرنگار رافردی بشارت دهنده و هشدار دهنده  عنوان کرد و  توانایی یک خبرنگار را خبر رسانی آگاهانهوایمن کردن جامعه پیرامونی خود دانست.

یعقوبی، بخش عمده ای از امنیت یک جامعه را پیامداطلاع رسانی صادقانه دانست و افزود: ترسیم وضعیت موجود و نظارت بر عملکرد مسئولان و مطالبه گری و همچنین انتشار عملکرد آنان از وظایف خبرنگاران است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسانهم در این مراسم با بیان این که خبرنگاران دیدبانان و مبشران آگاهی و ثبت کننده تاریخ هستند افزود: قرن های پیش گوتنبرگ با اختراع دستگاه چاپ شاید متصور نبود که روزیدر بستر فضای مجازی اخبار در لحظه در جهان منتشرگردد.

دکتر غفوری افزود: بنگاه های صنعتی و رسانه ها در کنار هم به صورت مکمل در ارایه اطلاعات دقیق به جامعه نقش ایفا می کنند و انتظار ما این است که در انتشار اخبار صادقانهو حرفه ای عمل کنیم.

غفوری یکی از نیازهای واقعی جامعه امروز ما انتشار اخباری است که  امید و نشاط واقعی را در جامعه تقویت نماید.

وی با بیان این که گردهمایی امروز خبرنگاران، خود یک رویداد خبری است، اظهار امیدواری کرد که این نشست ها، «پیش خبر»  تعامل منطقیو رابطه نزدیکتر و فولاد خراسان با رسانه ها در قالب تفاهمی عاطفی، حرفه ای  و عقلانی میان صنعت و رسانه ها باشد.

مدیرعامل فولاد خراسان در این نشست از اصحاب رسانه حاضر در مراسم خواست که  در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر گونه جناح بندی و حزب گرایی دستاوردها و موفقیت هایی را که در این صنعت  حاصل می شود منتشر نمایند.

وی با اعلام حمایت از پیشبرد امور رسانه‌ها در شهرستان، رسانه‌ها را همکاران فولاد خراسان دانست که هدف مشترک هر دو مجموعه اعتلای نام نیشابور و رونق و شکوفایی و توسعه منطقه است.

گفتنی است اجرای حرکات ورزش باستانی همراه با منقبت‌خوانی و ذکر ثنای مولی‌الموحدین علی(ع)  و ایام غدیر و نیز اهدای لوح ، پخش کلیپ ویژه مصاحبه با خبرنگاران و هدیه به رسم یادبود با هدف سپاس از تلاش های خبرنگاران شهرستان از دیگر بخش های مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =