قیمت فولاد

دولت امریکا در آخرین اقدام خود علیه ایران بازهم صنایع فلزی را مورد هدف قرار داد و 22 فلز را به بهانه کاربرد نظامی تحریم کرد. عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران دراین باره گفت: به طور کلی سابقه تحریم‌ها به ویژه برای بخش فولاد نشان داده است که همیشه باعث خودکفایی کشور شده است.

نادر سلیمانی در گفت و گو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه گفت: البته این تحریمها غرور ملی را خدشه دار و اقتصاد یک ملت را درگیر کرده و در نهایت منجر به یک مقاومت ملی در مقابل تحریم می شود.

به گفته وی، سابقه تحریم‌ها نشان می‌دهد این دست از تحریم‌ها به طور کلی به نفع کشور بوده است. برای مثال در بخش فولاد سازی علیرغم تحریم‌های گسترده ای که وجود داشته و فشار بیش از حد اقتصاد جهانی بر ایران، شاهدیم که در بخش مواد و قطعات یدکی ساخت داخل انجام شد و بومی سازی فولاد که هر تن 120 دلار بود به 80 دلار رسید.

سلیمانی افزود: اکنون نیز با اعلام دور جدید تحریم‌ها که بیشتر برای فلزات آلیاژی صورت گرفته، تولیدکنندگان نیز کم کم به این نتیجه می رسند که باید در برابر تحریم یک مقابله جدی داشته باشند و بتوانند مشکلات صنعت را در داخل حل کنند.

به گفته عضو هایت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امروز تولیدکنندگان آنچنان درگیر اینکه کدام کشور ما را تحریم کند نیستند، حتی آمادگی برای افزایش این تحریمها نیز وجود دارد. در واقع آنچه که در داخل کشور تولیدکنندگان محصولات فلزی همچون فولاد را آزار می‌دهد بی برنامگی مسئولان صنعت است که هم تولیدکننده داخلی و هم مصرف کننده  را تحت فشار قرار داده اند. پس اگر از بحث مدیریت و مشکلات داخلی خود بر آییم می‌توانیم هر تحریمی را به فرصت تبدیل کنیم.

گفتنی است، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، تجارت 22 فلز را با ایران به بهانه کاربرد نظامی این فلزات مورد تحریم قرار داد که شامل موارد ذیل است:

آلومینیوم ۳۱۹، آلومینیوم ۱۱۰۰، آلومینیوم ۲۲۵، آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۶۰۶۳، آلومینیوم ۶۰۸۲، آلومینیوم ۷۰۷۵، آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C63600، اکسید آلومینیوم، فولاد ۳۰۲، فولاد ۴۱۳۰، فولاد ضدزنگ ۳۲۱، فولاد ضدزنگ ۳۱۶، فولاد A877، فولاد A228، فولاد Cr6-52100، فولاد ماراجینگ ۳۵۰، فولاد ماراجینگ ۳۰۰، مس بریلیم، UNS C37000- CuZn38Pb1، مس تنگستن و پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸ درصد

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =