بهرامن

رییس خانه معدن ایران درباره تفاهم‌نامه سه جانبه خانه معدن ایران، ماشین سازی هپکو و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: با توجه به اینکه معادن مصرف‌کننده محصولات هپکو هستند، با کمک این تفاهم‌نامه می‌توان در جهت تامین نیازهای دائمی بخش معدن برنامه ریزی کرد و از این سرمایه ملی که اکنون فعالیت آن متوقف و یا با ظرفیت بسیار پایین در حال تولید است حمایت کرد.

محمدرضا بهرامن در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: خانه معدن 3 سال پیش پیشنهادی مبنی بر اینکه چگونه هپکو می تواند به مسیر جریان تولید و فعال شدن بازگردد، ارائه کرده بود.

وی اظهار کرد: خانه معدن اعلام کرده بود به دلیل اینکه مصرف کننده عمده ماشین آلات معدنی  و هپکو نیز به عنوان برند ملی برای ایران است، به شرط در اختیار قرار گرفتن مدیریت هپکو، به این بخش ورود می‌کند؛ اما این مساله به طور کلی منتفی شد و بعد از آن زمزمه هایی برای واگذاری هپکو به ایمیدرو شنیده و در نهایت این مجموعه به سازمان تامین اجتماعی به شستا واگذار شد.

رییس خانه معدن ایران ادامه داد: بعد از آن پیشنهاد شد که خانه معدن به عنوان مصرف کننده تولیدات هپکو و ایده‌پرداز برای تولید در کنار این مجموعه قرار گیرد و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز جهت کمک به جریان اقتصادی مصرف کنندگان هپکو در این پروژه حاضر باشد تا در نهایت این دو مجموعه در کنار مدیریت هپکو که امروز شکل و بافت جدیدی پیدا کرده، در قالب تفاهم‌نامه 3جانبه در راستای راه اندازی و تولید هپکو قدم بردارند.

وی افزود: با توجه به اینکه معادن مصرف کننده محصولات هپکو هستند، با کمک این تفاهم‌نامه می‌توان در جهت تامین نیازهای دائمی بخش معدن برنامه‌ریزی کرد و از این سرمایه ملی که اکنون فعالیت آن متوقف شده و یا با ظرفیت بسیار پایین در حال تولید است حمایت به عمل آورد. زیرا بخش معدن کشور می‌تواند از خدمات و پتانسیل مهندسی و هم از تولیدات هپکو استفاده کند، اما همه این موارد به مدیریت حاکم بر هپکو بازمیگردد که آیا پذیرای این موارد هستند یا صرفا با نگاه دستوری قرار است برخورد کنند ؟ اما خوشبختانه نگاه دستوری در هیات مدیره هپکو وجود ندارد و مدیریت این مجموعه در تلاش است بتوانیم در کنار هم این مسائل را دنبال کنیم تا هم هپکو به تولید واقعی و برنامه‌ریزی خود دست یابد و هم برنامه‌های درازمدت خود را انجام دهد و در نهایت بخش معدن نیز به عنوان مصرف کننده نیاز خود را تامین کند.

بهرامن در ادامه به نقش کلیدی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در کنار فعالان معدنی و هپکو اشاره کرد و گفت: صندوق بیمه می تواند نقش اساسی در این راه داشته و به صورت کلیدی کمک مالی به مصرف کنندگان هپکو برساند، اما مشروط بر اینکه خط تولید هپکو در جهت منافع عمومی بخش معدن حرکت کند.

رییس خانه معدن ایران ادامه داد: بلافاصله بعد از اینکه تفاهم‌نامه 3 جانبه به امضا رسید مذاکرات متعدد و نشست‌های کارشناسی با هیات مدیره و بخش فنی هپکو برگزار کردیم تا مشخص شود  چه خدماتی از سوی بخش فنی می تواند به بخش معدنی کشور ارائه گردد و در نهایت جریان خط تولید، در بلند مدت چه کارهایی می تواند انجام دهد. برای مثال باید دید که امروز تولید چه ماشین آلاتی باید در اولویت در خط تولید قرار داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت هپکو این موضوعات را پذیرفته و مذاکرات خود را شروع کرده است در ادامه افزود: اگر بتوان این جریان را خوب مدیریت کرد مطمئنا برای 5 سال آینده هپکو به عنوان یک برند منطقه ای مطرح خواهد شد و می‌تواند مازاد تولید خود را بر مبنای نیاز کشورهای منطقه، صادر و به راحتی عرضه کند.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه باید از بهترین برندها در جریان تولید بخش معدن استفاده کنیم در ادامه افزود: یکی از فاکتورهای مصرفی و مهم فعالان اقتصادی استفاده از برندهای معتبر و خوب در امر تولید است. امروز در بازار رقابتی قرار داریم و برای اینکه بتوانیم تولید رقابتی در بخش معدن داشته باشیم باید از ابزار تولید در این بخش استفاده کنیم و  ماشین آلا ت نیز یکی از ابزارهای مهم مصرفی در بخش معدن هستند.

وی ادامه داد: این نگاه را در این تفاهم‌نامه 3 جانبه دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های همدیگر برای یک کار اساسی و ملی در توسعه صنعت و بخش معدن استفاده کنیم.

به عقیده بهرامن؛ بنگاه‌های مدیریتی باید به این چارچوبها اعتقاد داشته باشند. اکنون که هپکو به سازمان تامین اجتماعی به شستا واگذار شد، باید به جریان خط تولید نگاه کامل داشته باشد و مدیران را حفظ کرده و جریان سازی کند.

گفتنی است تفاهم نامه 3 جانبه میان خانه معدن ایران؛ صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی و هپکو به تازگی به امضا رسیده و به نظر می رسد با کمک بخش خصوصی بتوان زمینه راه اندازی این شرکت بزرگ ماشین ساز را در آینده ای نه چندان دور شاهد بود.                                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =