غریب پور

غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد: نخستین پمپ خط انتقال آب از خلیج فارس، با تلاش مهندسان داخلی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب‌پور تصریح کرد: کار پمپ ایستگاه شماره سه از خط انتقال آب خلیج فارس با موفقیت توسط متخصصان داخلی شروع شد. مقصد نخستین خط انتقال آب از خلیج فارس، شهرستان سیرجان و منطقۀ گل‌گهر است و پس از آن وارد سرچشمه (استان کرمان) می‌شود و در نهایت به یزد و چادرملو خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دربارۀ سیاست‌های کلان ایمیدرو و وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی بر تأمین آب بخش معدن و صنایع معدنی گفت: این طرح ۹۰۰ کیلومتری، آغازی بر تأمین آب از دریای آزاد توسط شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی است و از این رو صیانت از محیط زیست و آب‌های زمینی جزو اهداف آن است.

وی با اعلام اینکه این طرح از نظر طول، میزان دبی و فشار دارای مشخصاتی است که آن را از سایر پروژه‌های دنیا متمایز می‌کند، یادآور شد: پروژۀ فوق در شرایطی در سال جهش تولید در مسیر راه‌اندازی قرار گرفته که کشورمان از یک سو تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و از دیگر سو در حال مبارزه با ویروس کروناست.

بر اساس این گزارش، خط انتقال آب از خلیج فارس دارای یازده ایستگاه انتقال است که هفت ایستگاه آن تا منطقۀ گل گهر است. آب خلیج فارس در این پروژه از سطح دریا تا ارتفاع 2 هزار و 400 متری پمپاژ می‌شود و در ناحیۀ گل‌گهردر ارتفاع یک هزار و 750 متری قرار می‌گیرد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =