جلسه

جلسه تنظیم بازار فولاد در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که طی آن چارچوب کلی تنظیم بازار موردبررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش ایراسین، جلسه تنظیم بازار فولاد روز گذشته با حضور مدیران شرکت های بزرگ فولادی، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و بورس کالا و همچنین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.  

این جلسه، پیرو جلسه های اخیر فولادسازان با دکتر روحانی، رئیس جمهور و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در آن چارچوب کلی تنظیم بازار فولاد موردبررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا در جهت کاهش قیمت فولاد، از اهداف این جلسه اعلام شده است. 

در این جلسه که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، تصمیماتی درباره کاهش قیمت فولاد از طریق افزایش عرضه و مدیریت تقاضا هدفگذاری و اتخاذ شد.

  دو سناریو برای تنظیم بازار فولاد در جلسه اخیر خیابان پاستور حکایت دارد که یکی افزایش عرضه در بورس کالا و ممنوعیت فروش خارج از بورس برای شمش و دومی اعمال سقف رقابت در بورس کالا بوده است.

 در این جلسه مقرر شد سناریوی دوم تا زمان بررسی نتایج سناریوی اول "فعلا" در دستور کار قرار نگیرد.

به نظر می رسد از تحولات و جلسات اخیر در حوزه تنظیم بازار فولاد، افزایش عرضه ها در بورس کالا با چاشنی نظارت های شدیدتر با هدف کاهش قیمت فولاد در بورس کالا همراهاست.

تولیدکنندگان و فعالان بازار فولاد انتظار دارند این بار کاهش قیمت فولاد از بورس کالا تا مصرف کنندگان نهایی دنبال شود تا همچون مرداد و شهریور 97، کاهش قیمت فولاد فقط به معاملات بورسی ختم نشود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =