قیمت فولاد

در جلسه‌ای میان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تنظیم بازار فولاد، علی نیکزاد اظهار کرد: «بدون اینکه قصد دخالت در امور اجرایی داشته باشیم با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که قیمت هر کیلو ورق یا میلگرد بر اساس قیمت جهانی ضربدر ارز نیمایی تعیین شود که امروز این عدد با ارز نیمایی باید برای هر کیلوگرم میلگرد ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.»

به گزارش ایراسین با سخنان علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی ورود مجلس به موضوع تنظیم بازار فولاد کلید خورد.
علاوه بر قیمت فولاد، علی نیکزاد همچنین درباره قیمت سیمان عنوان کرد: با یک اقدام کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که قیمت سیمان فله‌ای با حمل آن باید تنی ۲۹۰هزار تومان و سیمان هر پاکتی ۱۳هزار و ۵۰۰تومان در کارخانه و قیمت هر پاکت سیمان برای مصرف‌کننده ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان باشد. پس از جلسه نیز به این نتیجه رسیدیم که قیمت هر کیلو ورق یا میلگرد بر اساس قیمت جهانی ضربدر ارز نیمایی تعیین ‌شود که امروز این عدد با ارز نیمایی باید برای هر کیلوگرم میلگرد ۸ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.
نیکزاد ادامه داد: این نرخ‌ها موجب می‌شود که با نظارت دولت و پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی یک ثباتی بر قیمت‌ها حاکم شود و کارگاه‌ها همراه با ساخت و ساز در مسکن، پل‌سازی و سایر واحدهای صنعتی فعال شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیمان و فولاد به عنوان دو مؤلفه بسیار موثر در کارهای عمرانی از جمله ساختمان‌سازی و پل‌سازی به‌شمار می‌رود و واقعیت قضیه این بود که قیمت‌ها در این حوزه رها شده بود و با یک کار کارشناسی به این قیمت‌ها رسیدیم.
همچنین سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از این جلسه، از ابلاغ بسته‌های جدید نظارتی و نرخ‌های مصوب برای بازگشت آرامش به بازار سیمان و فولاد خبر داد.
حسین مدرس‌خیابانی عنوان کرد: در هفته‌های اخیر برخی مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با افزایش قیمت همراه بود که برای کاهش نگرانی‌های این افزایش قیمت‌ها نیاز به بررسی ابعاد و نظارت بیشتر داشت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این دو مواد اصلی مصالح ساختمانی باید از بازار متعادل‌تری برخوردار باشند. 
مدرس‌خیابانی افزود: افزایش قیمت‌های سیمان و فولاد نگرانی‌های مجلس شورای اسلامی را در پی داشت. از این رو تمام تلاش مجلس شورای اسلامی در این راستا این است که به دولت را در این شرایط سخت اقتصادی یاری برساند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =