• ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 6997
  • readingTime: ۲ دقیقه
قیمت فولاد

وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی ضمن همکاری با یکدیگر برای رفع مشکلات به وجود آمده در بازار فولاد، سعی بر بازگرداندن ثبات و آرامش به این بخش دارند؛ به نظر می‌رسد گفت وگوی صورت گرفته بین نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت صمت که 2 روز پیش انجام شده، می تواند سرآغاز اجرایی شدن اقدامات مثبت برای بازار فولاد باشد.

به گزارش ایراسین، در جلسه‌ای که بین علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ششم مرداد برگزار شد، نیکزاد گفته بود که بدون اینکه مجلس قصد دخالت در امور اجرایی داشته باشد با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیده است که قیمت هر کیلو ورق یا میلگرد بر اساس قیمت جهانی ضربدر ارز نیمایی تعیین شود و امروز این عدد با ارز نیمایی باید برای هر کیلوگرم میلگرد ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

با سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی ورود مجلس به موضوع تنظیم بازار فولاد کلید خورد. همچنین علاوه بر قیمت فولاد، علی نیکزاد همچنین درباره قیمت سیمان عنوان کرده بود که باز هم با انجام اقدامات کارشناسی قیمت فله ای سیمان نیز مشخص شده و با حمل آن باید تنی ۲۹۰هزار تومان و سیمان هر پاکتی ۱۳هزار و ۵۰۰تومان در کارخانه و قیمت هر پاکت سیمان برای مصرف‌کننده ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

یکی دیگر از قیمت‌های مشخص شده بعد از این جلسه برای ورق یا میلگرد در هر کیلوگرم بود که آن نیز بر اساس قیمت جهانی ضربدر ارز نیمایی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

به عقیده نایب رییس مجلس شورای اسلامی، این نرخ‌ها موجب می‌شود که با نظارت دولت و پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی یک ثباتی بر قیمت‌ها حاکم شود و کارگاه‌ها همراه با ساخت و ساز در مسکن، پل‌سازی و سایر واحدهای صنعتی فعال شوند.

 چراکه سیمان و فولاد به عنوان دو مؤلفه بسیار موثر در کارهای عمرانی از جمله ساختمان‌سازی و پل‌سازی به‌شمار می‌رود و  این در حالی بود که قیمت‌ها در این حوزه رها شده بود و اکنون با انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی این قیمتها تعیین شدند.

همچنین سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از این جلسه، از ابلاغ بسته‌های جدید نظارتی و نرخ‌های مصوب برای بازگشت آرامش به بازار سیمان و فولاد خبر داده و گفته بود: در هفته‌های اخیر برخی مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با افزایش قیمت همراه بود که برای کاهش نگرانی‌های این افزایش قیمت‌ها نیاز به بررسی ابعاد و نظارت بیشتر داشت. زیرا این دو مواد اصلی مصالح ساختمانی باید از بازار متعادل‌تری برخوردار باشند

به عقیده مدرس‌خیابانی افزایش قیمت‌های سیمان و فولاد نگرانی‌های مجلس شورای اسلامی را در پی داشت. از این رو تمام تلاش مجلس شورای اسلامی در این راستا این است که به دولت را در این شرایط سخت اقتصادی یاری برساند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =