مس

شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به 31تیر 99 را منتشر کرد که بر اساس آن بالاترین رقم فروش داخلی و صادراتی در تیرماه از آن کاتد شد.

به گزارش ایراسین، میزان فروش ماهیانه شرکت در تیر ماه امسال ۲۷,۴۴۲,۵۱۰ میلیون ریال بوده است که نسبت به 3ماه نخست امسال که رقم 64,177,977 میلیون تن را به خود اختصاص داده از روند کاهشی فروش این شرکت خبر میدهد.

همچنین میزان فروش داخلی شرکت در ماه تیر مبلغ ۱۸,۳۸۱,۰۴۲ میلیون ریال بوده است و  این رقم در بازه زمانی (ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه) رقم 35,627,740 میلیون ریال بوده و نشان می دهد که فروش داخلی فملی در تیر ماه نسبت به ماه های گذشته به ویژه خرداد با رشد همراه شده است.

فروش صادراتی شرکت در تیر ماه امسال مبلغ ۹,۰۶۱,۴۶۸ میلیون ریال بوده و رقم حاصل از صادرات در 3 ماهه اول سال که 28،549,181میلیون ریال شده است.

بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در تیر ماه امسال، محصول کاتد به مبلغ ۱۴,۰۴۰,۶۲۶ میلیون ریال و بیشترین میزان فروش صادراتی شرکت در تیر ماه امسال، محصول کاتد به مبلغ ۱۰,۴۶۵,۵۶۲ میلیون ریال بوده است.

شرکت ملی صنایع مس ایران، از ابتدای سال مالی تا انتهای تیر ماه99 در مجموع مبلغ ۹۱,۶۲۰,۴۸۷ میلیون ریال فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال98 با رقم 68,774,422میلیون ریال با رشد همراه گردیده است.

شرکت ملی صنایع مس ایران، به عنوان یکی از شرکتهای بورسی بزرگ در کشور، تولیدکننده محصولات مختلفی از جمله کنسانتره مولیبدن، کاتد مس، کنسانتره طلا و نقره، اسید سولفوریک ، سایر محصولات و مفتول، بیلت و اسلب، کنسانتره مس، سنگ سولفوراست.

گفتنی است طلا و نقره به عنوان عناصر جانبی در کنار مس نیز یافت می شوند و بخشی از تولید شرکت فملی نیز در زمینه تولید کنسانتره طلا و نقره بوده و در بهار امسال 213 تن از این دو محصول و در تیرماه نیز 58 تن از مجموع این دو کنسانتره تولید شده است.      

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مدیرعامل این شرکت، امسال 528میلیون تن ذخیره با عیار نیم درصد به ذخایر این شرکت و در اصل کشور اضافه شده است. این موضوع می تواند روی تولید مس صنعت ایران اثرگذار باشد و در نهایت منجر به توسعه و راه اندازی معادن بسیاری در کشور گردد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =