برتری 0-2تیم سپاهان اصفهان -تراکتورسازی تبریز
در هفته دهم لیگ برتر

عکس:مجتبی جهان بخش

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران میهمان تراکتور تبریز خواهد بود.

به گزارش ایراسین، روز جمعه 27 تیرماه 1399 هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۶ دیدار دیگر به پایان می ‌رسد و در یکی از حساس ترین بازی ها در تبریز تیم فولاد مبارکه سپاهان میهمان  تراکتور خواهد بود. مسابقه ای که شاید بتوان آن را یکی از فینال های 6 امتیازی جذاب لیگ قلمداد کرد. دو تیم مدعی دوم و چهارم جدول مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند آن هم در حالیکه امیر قلعه نویی سابقه سرمربیگری در تراکتور را داشته است. سپاهان دو هفته متوالی ۴ امتیاز از دست داد تا فاصله اش با پرسپولیس صدرنشین ۱۴ امتیاز شود و نایب قهرمانی خودش هم به خطر بیفتد. تراکتور هم به دنبال کسب سهمیه آسیایی و نایب قهرمانی است. در واقع دو تیم فقط برای پیروزی به میدان خواهند رفت و تقسیم امتیازها به نفع هیچ تیمی نخواهد بود. اگر کرونا نبود شاید یکی از پر تماشاگرترین مسابقات لیگ را شاهد بودیم اما اکنون هواداران دو تیم از تلویزیون شاهد این رقابت جذاب خواهند بود. در بازی رفت شاگردان قلعه نویی دو بر صفر تراکتور را شکست دادند.

پارس جنوبی جم – شهرخودرو مشهد

دو تیم برای سومین مرتبه در این فصل سرمربیان خود را تغییر داده اند! شهر خودرو با یحیی گل محمدی مسابقات را شروع کرد و سپس مجتبی سرآسیایی جانشین وی شد و اکنون هم سهراب بختیاری زاده سکان هدایت تیم مشهدی را برعهده دارد و اولین حضورش در لیگ برتر را با این تیم در شهر جم تجربه می کند. پارس جنوبی هم فصل را با فراز کمالوند آغاز کرد و سپس تیم به هومن افاضلی رسید و اکنون هم این مربی استعفا کرده است. پارس جنوبی یک بازی معوقه دارد ولی برای فرار از منطقه خطر باید در این دیدار خانگی پیروز شود. شهر خودرو هم به دنبال سهمیه آسیایی است.

گل گهرسیرجان – شاهین شهرداری بوشهر

جدال قعرنشینان جدول هم جذاب و دیدنی  خواهد بود بخصوص اینکه مهدی پاشازاده جانشین مهرداد کریمیان در شاهین شده این تیم قعرنشین سرمربی خود را عوض کرده است. گل گهر هم ابتدای هفته با استعفای مجید جلالی موافقت کرد اما بعد پشیمان شد و وی به تیمش برگشته است. این مسابقه حکم مرگ و زندگی برای دو تیم دارد، برنده مسابقه به بقا امیدوار خواهد بود و بازنده شرایط سخت تری را در ادامه لیگ تجربه می کند.

سایپا – پیکان

دربی خودرو سازان هم جدال نفسگیر و ۶ امتیازی در قعر جدول است. دوتیم با امکانات و صنعتی در این فصل خوب نتیجه نگرفته اند. پیکان هم مثل بسیاری از تیم ها سرمربی خود را تغییر داده و عبدالله ویسی جانشین حسین فرکی شد اما سایپا همچنان پای ابراهیم صادقی مربی جوان این تیم ایستاد. تیم ویسی هفته گذشته توانست گل گهر را شکست بدهد و تا حدی به بقا امیدوار شود و سایپا هم در جدال با سه مدعی سپاهان، شهر خودرو و استقلال سه امتیاز به دست آورد تا در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد. برنده این مسابقه از منطقه خطر تا حدی جدا خواهد شد.

نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان

نساجی هفته گذشته از آبادان با یک امتیاز بازگشت و اکنون در رده هشتم جدول جا خوش کرده و خیالش راحت است که سقوط نمی کند و دغدغه ای هم برای کسب سهمیه نباید داشته باشد نفت مسجدسلیمان رده نهمی هم همین شرایط را دارد.  نفت می خواهد رتبه تک رقمی  اش را حفظ کند، دو تیم قطعا به دنبال بازی تماشایی و بدور از جنجالی خواهند بود زیرا دغدغه و استرسی ندارند. 

صنعت نفت آبادان – استقلال

رقابت تیم های ششم و هفتم جدول هم جذاب است زیرا هر دو تیم هواداران پرشمار و پرشوری دارند البته استقلال با یک مسابقه معوقه در رده ششم قرار گرفته است. استقلال در ۴ هفته اخیر فقط ۲ امتیاز کسب کرده و ۱۰ امتیاز حساس را از دست داده تا از جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی فاصله بگیرد. صنعت نفت هم با بهنام سراج روند گاهی خوب بوده و گاهی بد اما این مسابقه برای سراج و بازیکنانش اهمیت ویژه ای دارد و صنعت نفت می تواند در صورت پیروزی جانشین استقلال در جدول لیگ شود و برای کسب سهمیه آسیایی هم امیدواری هایی داشته باشد. بازی رفت دو تیم در تهران با نتیجه ۵ بر صفر به سود استقلال تمام شد اما بعید است آبی پوشان بتوانند آن نتیجه را تکرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =