گردهمایی

گردهمایی مدیران حرفه ای باشگاه های اصفهان در خصوص تبادل نظر، وضعیت باشگاه ها و رشته های مختلف ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، گردهمایی مدیران حرفه ای باشگاه های اصفهان در خصوص تبادل نظر، وضعیت باشگاه ها و رشته های مختلف ورزشی با حضور سید محمد طباطبایی و حسین زیبایی سرپرست و معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مدیران عامل باشگاه ها و دیگر مسئولین برگزار گردید.

در این نشست حسین زیبایی سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه باشگاه ها اظهار داشت: باشگاه های اصفهانی در همه برهه ها همیشه حامی، یار و یاور ورزش اصفهان بویژه در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای بوده اند که در توسعه ورزش استان و کشور سهم بسزایی داشته اند و دارند.

وی ادامه داد: یک سئوالی به ذهن بنده می باشد و آن اینکه چرا استان اصفهان با توجه به همه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در اکثر حوزه های ورزشی دارد، چرا برای دستیابی به مدال المپیک نزدیک نیم قرن انتظار کشید؟ شاید یکی از دلایلی که میشود به آن اشاره کرد، عدم همسویی و عدم برنامه ریزی مطلوب توسط مجموعه ورزش استان باعث شده که این اتفاق و آنهم در یک رشته رخ دهد، در صورتیکه استان اصفهان در رشته های زیادی در سطح آسیا و جهان مطرح می باشد که این قابلیت را داریم که در رشته های دیگر هم حتی در المپیک روی سکو رویم.

حسین زیبایی با بیان اینکه نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نگاه بلند مدت است افزود: خوشبختانه امروز شرایطی مهیا شده که می توان با تعامل و همسویی به گونه ایی برنامه ریزی کرد که در المپیک های آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، در این بین باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای رسیدن به اهداف بهره برد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به حضور باشگاه های بزرگ به ویژه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن در اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه استان اصفهان با وجود این باشگاه ها در سطح کشور و آسیا از قطب های اثرگذار محسوب می شوند که در رشته های فوتبال، هندبال، والیبال و ... حضوری موفق و چشمگیر داشته اند و دارند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان اصفهان این آمادگی را دارند که هرگونه حمایت و همکاری که در حیطه اختیار آنها می باشد از مجموعه باشگاه ها دریغ نکنند، یکی از برنامه های پیش روی ما بحث اولیت بندی رشته های ورزشی بر اساس طرح آمایش است که یک ماه دیگر مشخص خواهد شد.

حسین زیبایی در پایان با بیان اینکه رشته های آسیایی و المپیکی در اولیت ما قرار دارند گفت: با ایجاد پایگاه ها در سطح استان ورزشکاران مستعد را شناسایی و پرورش خواهیم داد که در این بین باشگاه ها می توانند از این پایگاه ها از نظر جذب ورزشکار بهره ببرند.     

پس از صحبت های سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به 3600 ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش باشگاه سپاهان هستند، رسالت اینباشگاه توسعه ورزش می باشد و اگر دیگر باشگاه های اصفهانی در فلان رشته ورود کنند ما در آن رشته ورزشی فعالیت نخواهیم داشت چراکه ما رقابت استانی نداریم، باشگاه سپاهان هر رشته ورزشی را از پایه حمایت می کند تا به تیم های بزرگسال کمک بسزایی شود.

وی با بیان اینکه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در رشته های هندبال، فوتبال، والیبال و دوچرخه سواری تیمداری می کند، اظهار داشت: برای این رشته ها برنامه سه ساله ای داریم تا به قهرمانی آسیا دست یابیم، سال گذشته در لیگ برتر والیبال حضور داشتیم که نتایج خوبی را این تیم کسب کرد و امسال با قدرت فراوان پای به لیگ برتر خواهیم گذاشت و مطمئن باشید قهرمانی تیم والیبال سپاهان در این فصل دور از دسترس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خودکفا خواهد شد، گفت: راه هایی برای خود کفا شدن باشگاه وجود دارد که می توان در این بین از درآمد پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین و... بهره برد، با توجه به پتانسیلی که از باشگاه سپاهان خبر دارم در آینده ما تاپ ورزش خواهیم شد.

منوچهر نیکفر در پایان تاکید کرد: در سطح استان ورزشکاران مستعدی داریم که آنها از ما چیزی جزء حمایت نمی خواهند، باید بستری فراهم شود که ورزشکاران با استعداد به قله های افتخار دست یابند و یکی از رسالت های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان حمایت از این افراد می باشد.

در جمع بندی  گردهمایی مدیران حرفه ای باشگاه های اصفهان در خصوص تبادل نظر، وضعیت باشگاه ها و رشته های مختلف ورزشی سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: این جلسه بر اساس برنامه ها، اهداف و چشم انداز و تشکیل شورای عالی ورزش و شورای راهبردی ورزش برگزار شد که مباحث کلی در حوزه های ورزش قهرمانی و حرفه ای با حضور مدیران عامل باشگاه ها مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست که یکی از کارگروهای تخصصی ورزش بود نقطه نظرات را پیرامون فرصت ها، تهیدیدهای و آسیب های پیش روی  ورزش حرفه ای شنیدیم و تجزیه و تحلیل نمودیم که خوشبختانه مصوبات خوبی این گردهمایی در برداشت که می توان به عضویت مدیران عامل باشگاه ها در شورای راهبردی ورزش و شورای عالی ورزش استان، اولویت بندی رشته ها بر اساس آسیایی و المپیکی، تشکیل شورای هماهنگی باشگاه ها به محوریت آنها و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =