• ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
  • کد خبر: 6779
  • readingTime: ۳ دقیقه
دیدار دوتیم فوتبال سپاهان-ذوب اهن اسفند98

عکس:مجتبی جهان بخش

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با دو تساوی متوالی مقابل حریفان باید تنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند.

به گزارش ایراسین، پس از اینکه تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در دو هفته متوالی لیگ برتر ایران مقابل تیم های سایپا و پارس جنوبی تن به تساوی داد، دیگر امیدهای این تیم برای رسیدن به قهرمانی به یاس تبدیل شد. اما باید سپاهانی ها بدانند که علاوه بر جام قهرمانی،اکنون کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از نان شب هم واجب تر می باشد. اختلاف امتیازی شاگردان قلعه نویی با صنعت نفت آبادان که رده هفتم لیگ برتر را در اختیار دارد، تنها ۵ امتیاز است و همچنان شش دیدار حساس برای شش مدعی قرار گرفتن در جایگاه دوم و سوم باقی مانده است. همچنین در صورتی که قهرمان جام حذفی، یکی از تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر باشد، تیم چهارم نیز جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست می‌آورد. فولاد مبارکه سپاهان رده دومی که یکی از پر افتخارترین تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شود، آنقدر هفته‌های اخیر امتیاز از دست داد که از کورس قهرمانی باز ماند. آنها از شش بازی قبلی و ۱۸ امتیاز ممکن، ۱۱ امتیاز را از دست دادند تا شاید خوشبین‌ترین هوادار طلایی پوش هم حالا شانسی برای قهرمانی تیمش متصور نباشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با این حال امیدوار به کسب قهرمانی در جام حذفی می باشد تا حداقل امسال یک جام کسب کنند، اما بدون شک کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم در دستور کار آن‌ها خواهد بود.

سپاهانی ها در ادامه بازی‌های لیگ برتر از هفته بیست و پنجم تا سی ام با تیم‌های تراکتور، صنعت ‌نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهر خودرو و پیکان رقابت خواهند داشت که  چهار بازی را مقابل رقبای مستقیم خود برگزار می‌کنند.

شهرخودرو  که ابتدای لیگ نوزدهم با یحیی گل‌محمدی صدرنشینی را هم تجربه کرده بود، رفته‌رفته از شرایط ایده‌آل خود فاصله گرفت، اما نتایج خوب اخیر مشهدی‌ها باعث شد تا دوباره در بین مدعیان کسب سهمیه قرار بگیرند. شهر خودرو که امسال برای اولین بار طعم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را چشیده است، برای به دست آوردن دوباره این افتخار، به ترتیب مقابل پارس‌جنوبی، تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی قرار می‌گیرد که به این ترتیب  ۴ بازی را با تیم‌های مدعی کسب سهمیه برگزار می‌کند.

تراکتور تبریز هم از ۱۸ امتیاز قبلی، تنها ۱۰ امتیاز به دست آوردند و با توجه به نتیجه گیری دیگر تیم‌های مدعی، همچنان امیدوار به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند. تبریزی‌ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۵ بار به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی حاضر بوده‌اند. شاگردان ساکت الهامی، از این هفته به ترتیب مقابل سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین‌شهرداری، ماشین‌سازی و فولاد قرار می‌گیرند.

فولاد خوزستان تیمی که این هفته‌ها به دلیل ابتلای بیش از ۲۵ درصد اعضای تیمش در لیگ شرکت نمی‌کند، با جواد نکونام حال و روز خوبی دارد و بعد از شکست مقابل سپاهان در هفته هجدهم، همه بازی‌های خود را برد و از رتبه هشتم جدول به جمع مدعیان کسب سهمیه اضافه شد. فولادی ها در ادامه لیگ نوزدهم با پرسپولیس، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، سایپا، پارس‌جنوبی و تراکتور بازی می‌کند. آن‌ها ۲ بازی عقب افتاده هم مقابل نفت مسجد سلیمان و نساجی دارند که در صورت برتری در این بازی‌ها، حتی تا جایگاه دوم جدول نیز بالا می‌آیند.

استقلال تهران از ۶ بازی قبلی خود تنها دو بار از زمین بازی پیروز بیرون آمدند و همین موضوع باعث شد تا آن‌ها بیش از پیش از قهرمانی دور شوند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، قول کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در جام حذفی را به هواداران داده و باید دید در نهایت جایگاه آبی‌ها در پایان فصل کدام رتبه خواهد بود. استقلال به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین بازی دارد و دیدار هفته بیست و سوم این تیم مقابل پارس‌جنوبی هم برگزار نشده است.

دراگان اسکوچیچ آنقدر با صنعت نفت آبادان در نیم‌فصل اول به خوبی نتیجه گرفت که با وجود ۵ شکست از ۸ بازی اخیر آبادانی‌ها، آن‌ها همچنان فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان را دارند. صنعت نفت در حال حاضر با کسب ۳۷ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد و فاصله این تیم با فولاد مبارکه سپاهان تنها ۵ امتیاز است، شاگردان بهنام سراج، ۶ بازی آینده خود را به ترتیب مقابل استقلال، سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین و ماشین‌سازی برگزار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =