• ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
  • کد خبر: 6712
  • readingTime: ۱ دقیقه
ژاپن

اقتصاد ژاپن به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا در چند دهه اخیر با سریعترین سرعت در حال کاهش خواهد بود.

به گزارش ایراسین، نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان داد:  اقتصاد ژاپن با سرعت طی چند دهه اخیر تا مارس 2021 کاهش خواهد یافت و دولت را مجبور می کند بسته محرک دیگری را برای کاهش ضربات از همه گیر کرونا ویروس جمع کند.

بسیاری از پاسخ دهندگان پیش بینی کردند که مرحله بعدی سیاست این است که بانک ژاپن (BOJ) گسترش محرک خواهد بود، اما این بیماری که باعث بحران بخش بانکی می شود، این اقدام را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این نظرسنجی نشان می دهد که اقتصاد پس از کوچک شدن 23.9درصدی در سه ماهه دوم منتهی به ژوئن 2020، در سه ماهه فعلی سال تقویم 2020 با سرعت 10.0درصد سالانه رشد خواهد کرد.

Atsushi Takeda، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقات Itochu، گفت: بازگشت به سطوح عادی در ژاپن دوتا سه سال طول می‌کشد، چرا که بازارهای خارجی این کشور نیز به احتمال زیاد در این مدت از گسترش این ویروس رنج خواهند برد.

همچنین دو سوم اقتصاددانان از ژاپن انتظار دارند تا بسته محرک بعدی خود را امسال تهیه کنند تا مشکلات شرکت‌ها و خانوارها را کاهش دهد. ژاپن تاکنون دو بسته به ارزش ۲ / ۲ تریلیون دلار دریافت کرده‌است.

Arata Oto ، اقتصاددان بازار در Societe Generale Securities Japan ، انتظار دارد که بسته تحریک بعدی حدود 1-2درصد از تولید ناخالص این کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه این بسته برای تسریع در بهبود ژاپن است در ادامه گفت: همه گیری ویروس کرونا باعث فروپاشی می شود و در صورت افزایش احتمال موج دوم ، ضربات COVID-19 بیشتر خواهد شد."

گفتنی است در سطح جهان ، بیش از 12 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند و بیش از نیم میلیون نفر نیز جان باخته اند. در ژاپن بیش از 21000 نفر آلوده و بیش از 900 نفر کشته شده اند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =