بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: افزایش نرخ ارز در برخی موارد نیز می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال حوزه صادرات را رقابتی تر می‌کند، اما در مقابل می‌تواند روی هزینه تولید اثر افزایشی داشته باشد و منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده محصول شود.

بهار احرامیان با بیان این مطلب در گفت و گو با "ایراسین" در ادامه افزود: افزایش نرخ ارز جزو متغیرهای کلان اقتصاد کشور است و همه صنایع و تمامی بخش های آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به یک بخش محدود نمی شود.

به گفته وی، افزایش قیمت نرخ ارز، می تواند منجر به افزایش قیمت شمش فولاد نیز گردد و اگر اقدامات مداخله ای از سوی دولت در بازار فولاد نیز وجود داشته باشد، اثرات منفی حاصل از افزایش نرخ دلار  بیشتر نیز خواهد شد.

نایب رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اگر گفته‌های مسئولان و بانک مرکزی را برای ادامه شرایط حاکم بر نرخ ارز در نظر بگیریم، باید شرایط به روال قبلی خود بازگردد، چرا که این شتاب گرفتن نرخ ارز در کشور را نمی‌توان طبیعی تلقی کرد. البته این افزایش ناگهانی نرخ ارز ممکن است به دلیل پایین نگهداشتن و سرکوب کردن آن طی یک دوره بوده و اکنون یکباره صعودی شده است.

وی درباره ادامه روند فعالیت صنعت فولاد در کشور طی شش ماهه دوم سال جاری نیز گفت: تنها یک یا دو ماه دیگر درصورتی که بازگشت محدودیت‌ها را نداشته باشیم، می‌توان برای ادامه فعالیت تجاری اقدام کرد. چرا که با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا مجددا شروع محدودیت‌ها، فعالیت‌های اقتصادی کاهش می‌یابد. بنابراین اگر مسائل بهداشتی و دیگر ملاحظات رعایت شود 2 تا 3 ماه خوب را در بخش فعالیت‌های اقتصادی خواهیم داشت اما بعد از آن با ورود به فصل سرما تقاضای فروش در زمینه مواد مختلف از جمله گاز و نفت و دیگر انرژی ها نیز کم شده و کلیه فعالیت‌های اقتصادی کاهش می‌یابد.

(عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی چندی پیش گفته بود: تلاطم این روزهای بازار، عمدتا از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشات گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع شده ماههای قبل و افزایش عرضه در نیما تعدیل خواهد شد.)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =