طلا

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان اصفهان با بیان اینکه قیمت طلا کاهش نخواهد یافت گفت: پیش بینی ها برای قیمت انس جهانی روی 2هزار دلار است و در نتیجه شاهد نزول قیمت طلا نخواهیم بود.

محمدرضا خسروی در گفت و گو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: دو پارامتر برای تعیین قیمت طلا اثرگذار است. نخست نرخ دلاری که اکنون در بازار خرید و فروش می‌شود و دیگری اونس جهانی است؛ البته قیمت طلای ایران بیشتر  متاثر از دلار و هیجانات و نوسانات به وجود آمده در بازار ارزی کشور است.

به گفته وی، قیمت دلار و ضرب آن در قیمت انس جهانی طلا،  قیمت را مشخص می کند اما باید اشاره کنیم که اکنون قیمت طلا در ایران کمتر از نرخ جهانی و ارزانتر است.

خسروی درباره اینکه آیا افزایش قیمت طلا در ایران زمینه ساز برای سوء استفاده در بازار طلا خواهد شد یا خیر نیز گفت: خوشبختانه نظارت کامل از سوی اتحادیه ها وجود دارد. به این شکل که اگر کارگاهی نسبت به تولید و ساخت طلای جعلی اقدام کند، اتحادیه با نظارت کامل خود از این کار و فروش آن در بازار جلوگیری می کند.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: اکنون رکود در بازار طلای کشور وجود دارد و قدرت خرید کم شده است. برای مثال جهت خرید یک گرم طلا حداقل باید یک میلیون و 100هزار تومان هزینه پرداخت کرد؛ از این رو میبینیم که خرید و فروش در بازار نیز راکد شده است.

خسروی درباره اینکه کرونا بر روی قیمت طلا در ایران اثرگذار بوده یا خیر نیز گفت: در ایران شیوع کرونا تاثیری بر قیمت طلا نداشته اما در دیگر کشورهای خارجی اثر داشته است. زیرا در دیگر کشورها، بورس به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار نوسان شد و سرمایه گذاران برای جبران سود خود به سمت خرید طلا رفتند و قیمت افزایشی شد، اما در ایران همواره اتفاقات معکوس در جهان است و اکنون بورس در ایران سود شده است.

گفتنی است طی یک ماه گذشته شاهد صعود قیمت طلا به شکل قابل توجهی بوده‌ایم و اکنون به نظر می رسد که طلا بیش از پیش می‌تواند به عنوان یک کالای سرمایه ای و مطمئن برای ذخیره سرمایه و بدست آوردن سود انتخاب شود

انتها/.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =