فولاد

قرار گرفتن روزی در تقویم ملی با عنوان «روز صنعت و معدن» نه تنها یک «گرامی داشت»، بلکه حامل بار معنایی عمیقی است که شرایط تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی زیادی برای همنشینی این واژه ها در برگ دهم تقویم تیرماه دست به دست هم داده اند که شایسته است با دیدی ژرف تر بدان نگریسته شود.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، از جمله نکات قابل تامل، کنار هم قرار گرفتن دو واژه «معدن» و «صنعت» در کنار یکدیگر است که متبادر کننده موقعیت استثنایی سرزمینی در کشور ما به برکت «ذخایر معدنی» خدادادی از یک سو و یادآور ضرورت ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این منابع و پیشگیری از خام فروشی و هدر رفت سرمایه های ملی از طریق توسعه «صنعت» است.

پرواز فولاد خراسان؛ با دو بال «معدن و صنعت»

روز صنعت و معدن فرصتی است تا ضمن تبیین و معرفی دستاوردها و نیز بیان چالش ها و توفیقات پیش روی صنعت کشور، از تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر غیور زنان و مردان پولادین عرصه صنعت و معدن، به عنوان سربازان جهاد اقتصادی قدردانی شود.

«فولاد خراسان»، به عنوان یکی از قطب های مهم تولید فولاد و حلقه ارزشمند صنایع معدنی در شرق کشور، مصمم است مسیر خویش را برای حفظ و ارتقای جایگاه خود در نقشه جامع فولاد کشور و دستیابی به چشم انداز ترسیم شده هموار کند و با استعانت از خداوند قادر متعال، از طریق تکمیل زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی، آغازگر فصل نوینی باشد که اعتلای فولاد خراسان از ثمرات شیرین آن خواهد بود.

فولاد خراسان با تمرکز بر رشد و توسعه اقتصادی منطقه، اهتمام خود را برای رسیدن به هدف بلند مدت خویش که «تولید پایدار فولاد» است، به کار گرفته و بر این اعتقاد است که تمرکز بر توسعه پایدار و اجرای برنامه‌های جامع، می‌تواند بر توسعه منطقه ای، اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده بالاتر و پیشگیری از خام فروشی را به عنوان ماموریت هایی ملی و محلی به انجام رساند.

در حال حاضر و در میان صنایع و معادن خراسان رضوی، فولاد خراسان یکی از اقتصادی ترین، پایدار ترین و رقابت پذیرترین بنگاههای کارآفرینی است که با اشتغال مستقیم 2800 نفر ( که با احتساب حوزه حمل و نقل به 5000 نفر بالغ می گردد،) و هزاران میلیارد تومان گردش مالی سالانه، بالغ بر ده درصد درآمدهای مالیاتی استان را پوشش می دهد.
توسعه ی فولاد خراسان کاملاً هدفمند، مطالعه شده و حول سه محور «تکمیل زنجیره تولید»، «ارتقای ارزش افزوده» و «صرفه در مقیاس اقتصادی و پایداری و کاهش ریسک ها» بوده است.

در یک دهه گذشته، همزمان با اجرای طرح های توسعه، تمامی زیر ساخت های مربوط به  انرژی، شبکه حمل و نقل ریلی، شبکه انتقال نیرو و فضای سبز مجتمع به بیش از دو برابر افزایش یافته و این منطقه را به یکی ازقطب های اصلی توسعه فولادسازی کشور بدل نموده است.

ترجمه عملی اقتصاد مقاومتی

فولاد خراسان در اوج تحریم های ظالمانه اقتصادی، با خود باوری و خود اتکائی بالغ بر 1900 میلیارد تومان پروژه را توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی مدیریت و اجرا نموده است. اقداماتی که می توان از آن به عنوان «ایرانیزه شدن کارهای بزرگ و از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی» در راستای منویات رهبر انقلاب تعبیر نمود.

این شرکت با اقدام بهrevamp و نوسازی فولادسازی شماره1 خود و تمهید فناوری های جدید، گام های موثری، به ویژه در کاهش مصارف انرژی و ارتقای راندمان تولید برداشته است.
بزرگترین مجتمع صنعتی شرق کشور در سال های اخیر در حوزه محیط زیست،دارای عنوان واحد نمونه کشوری و استانی است و مجموع سرمایه گذاری هایی که از سوی شرکت تا کنون در زمینه حفاظت از محیط زیست و «تولید پایدار»، استقرار سیستم های مدیریتی، نصب تجهیزات کاهنده آلودگی، توسعه و نگهداری فضای سبز و اقدامات فرهنگی در این حوزه صورت گرفته  بالغ بر 400 میلیارد تومان می باشد. از جمله اقدامات مهم در زمینه محیط زیست، کاهش40درصدی مصرف آب برای آبیاری گستره 270 هکتاری فضای سبز و و حفظ اکوسیستم در این مجموعه است.

از افتخارات دیگر این صنعت عظیم، به عنوان معین اقتصادیتوسعه منطقه در خراسان رضوی،کسب تندیس بلورین تعالی سازمانی،اخذجوایز ملی واحد نمونه صنعتی،مدیریت انرژی، مدیریت فناوری اطلاعات و... است که در کنار رکوردهای چشم گیر تولید، فروش و صادرات، نام این مجتمع را در میان یکصد شرکت برتر ایران و 50 شرکت بورسی برتر کشور ثبت کرده است.

گفتنی است مجتمع فولاد خراسان،  با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی و استانداردهای ملی و بین المللی محصول و مدیریت،علاوه بر تولیدمحصولات نهایی فولادی شامل مقاطع سبک ساختمانی شامل انواع میلگرد (ساده و آجدار) با ظرفیت تولید سالانه 600 هزارتن، هم اکنون در حال تولید سالانه 1.4 تن شمش فولادی و سایر محصولات زنجیره تولید، یعنی1.6میلیون تن آهن اسفنجیو 2.5میلیون تن گندله در سال است.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =