• ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۳
  • کد خبر: 6562
  • readingTime: ۱ دقیقه
چشم انداز مثبت BHP  در تولید محصولات معدنی

بیماری همه گیر کرونا عملیات معدنکاری را در سراسر جهان مختل کرده است ، اما با افزایش فشار بر کارگران معادن برای استفاده از روش های جدید کار، این ویروس می تواند جرقه ای برای یک انقلاب خودمختار باشد.

ایراسین گزارش می دهد؛

در اوج اختلال اقتصادی و اجتماعی کرونا در سراسر جهان در اوایل ماه آوریل ، تجزیه و تحلیل توسط GlobalData نشان داد که بیش از 1600 معدن در سراسر جهان به طور موقت متوقف شده است.

همه گیری این ویروس توانست بر وضعیت بخش معدن و شرکت های فعال در این بخش اثر گذار باشد.

فرناندو آلانیس ، رئیس کمیسیون، اتاق معدن مکزیک ، تخمین زده است که احتمالاً تولید معدن در این کشور در حدود 17 درصد خواهد بود. در سال 2020؛ زغال سنگ هند از کاهش 11.2 درصدی تولید در ماه مه 2020در مقایسه با ماه مه 2019 خبر داد. همچنین راجر باکستر ، مدیرعامل شورای مواد معدنی آفریقای جنوبی گفت که احتمالاً تولید معدن در این کشور 8 تا 10 درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

نگرانی هایی مطرح شده است که معادن می توانند به دلیل نزدیکی کار معدنچیان ، کانون های احتمالی برای شیوع های جدید این بیماری باشند که شیوع قابل توجهی در بین کارگران زغال سنگ لهستانی در منطقه معدن سیلسیا نشان می دهد.

اتوماسیون در کانون توجه

اتوماسیون و استخراج از راه دور ایده های جدیدی نیست - اولین تلاش مهم در مورد فناوری ها با پروژه Rio Tinto's Miner of the Future در سال 2008 - اما اینها ایده هایی هستند که احتمالاً در آینده پس از همه گیری صنعت معدن تسریع می یابد.

سون لونش ، معاون امور شرکت های گلد فیلد گفت: "اگر این فن آوری ها وجود داشته باشد ، ممکن است ما مجبور نباشیم که به دلیل بروز همه گیر معدن را ببندیم.

"بهره برداری از ماشین آلات از راه دور بسیار مهم است ، زیرا اطمینان حاصل می کند که مردم ما می توانند ماشین آلات را به دور از همکاران خود و به دور از محل های کار در معرض خطر خود قرار دهند."

درواقع شیوع کرونا می تواند نحوه بهره برداری از معادن را تغییر داده و استفاده از ماشین های کنترل از راه دور را افزایش دهد. این در حالی است که درحال حاضر بخش معدن ایران با در اختیار داشتن ذخایر ارزشمند معدنی با معضل تامین ماشین آلات مواجه است. اتفاقی که بر میزان بهره برداری تاثیر داشته و قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =