• ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸
  • کد خبر: 6356
  • readingTime: ۲ دقیقه
دیدارتیم های سپاهان و پرسپولیس

با توجه به اختلاف 10 امتیازی تیم فوتبال پرسپولیس با تیم دوم جدول، این تیم می تواند چهارمین قهرمانی را جشن بگیرد.

به گزارش ایراسین، در نوزده دوره لیگ برتر فوتبال تنها دو تیم پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان توانستند سه دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند و حالا پرسپولیس برای رسیدن به رکورد چهار دوره خیز برداشته است، از چهارم تیرماه 1399 مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با دیدار معوقه استقلال و فولاد پیگیری خواهد شد و تیم ها ۹هفته زمان خواهند داشت تا جایگاه خود را در لیگ امسال بهبود بخشند. جدا از رقابت تیم های بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی و رقابت تیم های پائین جدول برای ماندن در لیگ ر رقابت جداگانه ای بین پرسپولیس و طلایی پوشان اصفهانی در پیش خواهد بود .

پرسپولیس که با ۱۰امتیاز اختلاف نسبت به فولاد مبارکه سپاهان با ۴۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد در صورت شکست فولاد در دیدار معوقه هم با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول استقلال، امید اول قهرمانی خواهد بود تا با پوکر قهرمانی در رقابت های لیگ برتر در چهار دوره پیاپی به تنهائی به این افتخار دست یابد . سپاهانی ها قبلا همانند پرسپولیس سه دوره پیاپی در لیگ های نهم تا یازدهم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده بودند که دو دوره آن با مربیگری امیر قلعه نویی و دوره آخر با مربیگری کرانچار این افتخار نصیب آن ها شده بود. قرمزهای پایتخت بعد از نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم سه دوره پیاپی با برانکو ایوانکویچ در دوره های ۱۶تا ۱۸لیگ برتر مقام قهرمانی را کسب کردند و حالا محتمل ترین گزینه برای این مقام خواهند بود.

در هیچ دوره ای هیچ تیمی به جز این دو تیم نتوانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. هر دو تیم با پنج قهرمانی رکوردار قهرمانی در لیگ برتر هستند. هر دو تیم توانستند در به دست آوردن قهرمانی پیاپی هت تریک کنند. هر دو تیم در این نوزده دوره دو بار به مقام نایب قهرمانی رسیدند و تنها پرسپولیس با دو عنوان سومی در برابر تک  عنوان سومی سپاهان وضعیت بهتری در بدست آوردن سکوهای سه گانه لیگ برتر در کشور دارد. حالا پرسپولیس با ۱۰ امتیاز اختلاف امید اول قهرمانی دررقابت های امسال است تا تمامی عناوینی را که با سپاهان مشترک می باشد به نام خود سند بزند و بر بام فوتبال ایران در بیست سال گذشته قرار گیرد.جنگ رقابت برای قهرمان نشدن پرسپولیس برای هیچ تیمی مثل سپاهان از اهمیت بالائی برخوردار نیست و آن ها الان دارند حسرت عدم رویاروئی با پرسپولیس را در اسفند ۹۸می خورند که شرایط را برای اختلاف امتیاز برای پرسپولیس با سایر رقبا ایجاد کرد.

شک نکنید ۹هفته داغ را در این گرمای تابستان در پیش خواهیم داشت. استقلال رقیب دیرینه قرمزها اصلا دوست ندارد عدد ۴ دوره قهرمانی پیاپی در افتخارات پرسپولیس ثبت شود. سپاهان حاضر نیست به راحتی جام را به شاگردان یحیی گل محمدی تقدیم کند. پرشورها چندین بار تا یک قدمی قهرمانی رسیدند و امسال با خریدهای خوب برای قهرمانی نقشه ها کشیده اند. شهرخودرو ، صنعت نفت آبادان و فولاد هم با توجه به پیشینه آماری لیگ برتر بر روی کاغذ شانس قهرمانی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =