فولاد

سال 99 با نام جهش تولید مزین شد، با شیوع ویروس کرونا آغاز شد و منجر به تعطیلی موقت و حتی دائم بسیاری از صنایع در کشور گردید. در این میان کرونا بر روی یکی از صنایع مهم در ایران یعنی فولاد که به پشتوانه برخورداری از مواد اولیه به طور کامل در کشور تولید می‌شو تاثیری نداشته و صنایع فولادی در حال حرکت به سمت جلو هستند.

به گزارش ایراسین، بر اساس شواهد موجود نیز می بینیم  این شاخه از صنعت تاثیرات بسیاری را از ویروس کرونا در کشورهای مختلف گذاشته و نمونه بارز آن هند به عنوان یکی از بزرگان فولادی جهان بوده که به واسطه قرنطینه‌های سختگیرانه دولت، تولید و تقاضای این فلز در این کشور بزرگ کاهشی شده است. اما در مقابل جالب اینجاست که شرکت‌های فولادساز ایرانی در ابتدای اعلام خبر شیوع ویروس تاجدار کرونا تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از آلوده شدن محیط کاری و متضرر شدن کارخانه‌ها در نظر گرفتند و به گفته فعالان این عرصه در کشورمان، شیوع کرونا نتوانست بر روند تولید محصولات اثرگذار باشد.

عبدالمجید شریفی نیز به عنوان یکی از فعالان این صنعت در این باره که اکنون صنعت فولاد کشور در دوران فعلی به چه شکل پیش می‌رود نیز به "ایراسین" گفته است: با توجه به اتفاقات رخداده در جهان، تولید فولاد به جز چین در همه جا کاهشی بوده چرا که چین کامودیتی محور است و نیمی از مصرف و تولید فولاد جهان توسط چین انجام می شود.

به گفته رییس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش اکنون بعد از شیوع کرونا وضعیت تولید چین به روال قبلی بازگشته حامل این پیغام است که بخش زیادی از صنعت در حال حرکت بوده و آمار تولید مناسبی را از سوی فولادسازان می بینیم و مشکل خاص و جدی را در کشور نخواهیم داشت.

شریفی معتقد است که باید زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم، پس نمی توان اقتصاد و صنعت را تعطیل کرد و لازم است تا کار و تولید جدی گرفته شود.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون با توجه به اینکه نیمی از تولید فولاد در کشور به صورت متوسط باید صادر شود، وزارت صمت نیز باید اقدامی در جهت تسریع و بهبود شرایط برای صادرات محصولات فولادی در کشور انجام دهد.

به نظر میرسد یکی از چالش‌های اصلی در کنار تامین مواد اولیه برای فولادسازان کشور، صادرات محصولات است که اکنون تحت تاثیر دو امر یکی کرونا و دیگری قوانین موجود در کشور است که رفع هرکدام از آنها زمان بر بوده و نیازمند تدبیر و اندیشه ای نوین است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =