جایزه ملی تعالی سازمانی

مدیر سابق مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی با اعلام این مطلب که جایزه تعالی سازمانی معتبرترین و قدیمی ترین جایزه تعالی سازمانی است اذعان کرد: دوره هفدهم همایش تعالی سازمانها جز بهترین دوره ها و استثناست.

به گزارش ایراسین، مدیر سابق مرکز تعالی سازمان سازمان مدیریت صنعتیدر سخنانی با اشاره به اینکه خواستگاه سازمان مدیریت صنعتی ۶۰ سال پیش راه اندازی شد که  به دنبال رکود ایجاد شده به دنبال این بود که بنگاه ها  در فرآیند جدید با متدها و روشهای جدید آشنا شوند و تجهیز آنها را با ابزارهای مدیریتی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سه ماموریت کلیدی در اساسنامه داریم افزود: یکی از این ماموریت ها این است که با بخش خصوصی تعامل جدی داشته باشیم و به توسعه بنگاه و ازدیاد تولید کمک کنیم‌، علاوه بر این آموزش مشاوره و تحقیق سه قالب همکاری IMI با بنگاهها و سازمانهاست که اکنون سازمان مدیریت صنعتی با این شرایط فعلی پویاست و می‌تواند نقش آفرین برای بنگاهها باشد.

شجاعی با تاکید بر اینکه به دنبال پرورش مدیر در این بخش هستیم افزود: سازمان مدیریت صنعتی  مصمم به توسعه ظرفیت مدیریت و بهسازی تحول و تعالی سازمان است.

وی اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی؛ آموزش و تبادل تجربیات و اجرای پروژه های توسعه ای از اهداف این سازمان برشمرد و بیان داشت: توجه به فرهنگ صنعتی و فعالیت در این زمینه در سال گذشته انجام شد و جایزه ملی تعالی بنگاهها را نه با یکدیگر بلکه با یک مدل مقایسه می‌کند، یک مدل جامع  نیز سازمانها را ارزیابی می کند و فضای تبادل تجریبات را دارد.

شجاعی با اعلام این مطلب که اکنون در حال آماده سازی برای مدل ۱۴۰۰ هستیم که تا پایان سال از آن رونمایی کنیم خاطرنشان کرد: جایزه تعالی معتبرترین و قدیمیترین جایزه است که مجوز خود را از سازمان ملی بهره وری گرفته است و طبق زمانبندی فرایندها و اقدامات لازم برای هفدهمین همایش تعالی سازمانی انجام شده است.

وی به آمارها در این حوزه اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌ها نشان می دهد دریافت تندیسها در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ ، به دو برابر افزایش داشته و  جای رشد دارد. در تقدیرنامه نیز رشد وجود داشته است.

شجاعی افزود : 3232 درخواست دریافتی برای ارزیابی برای سال ۹۸ داشتیم و طی ۱۷دوره حضور سازمانها در این همایش تعالی، ساخت و تولید با ۵۲درصد پیشتاز و خدمات و... در رتبه های بعدی قرار دارند و بیشتر بنگاههای بزرگ در این همایش حضور دارند، البته در سال  ۹۸ ، تعاملات خوبی داشتیم و تعداد کارگاه‌های برگزار شده ۱۰دوره با ۴۰۲۶نفر ساعت بوده است.

وی در پایان گفت: هم اندیشی چشم انداز تعالی سازمانها در بخش خدمات با تمرکز بر حوزه شهرداری همراه با ارائه تجربه بود و شهرداری اصفهان در این زمینه بسیار کمک کرد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =