سنگ قیمتی

اولین بازارچه سنگ­های قیمتی و نیمه­ قیمتی ایران با حضور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و جمعی از مسئولان استان اصفهان صبح امروز در ارگ جهان نما افتتاح شد.

به گزارش ایراسین، در ابتدای این مراسم رییس سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان ضمن خوشامدگویی ابراز امیدواری کرد با شکل گیری کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان اصفهان، این استان سهم مناسب خود را از این بازار بدست آورد.

ایرج موفق به اقدامات جدید و کم سابقه ای ایمیدرو در حمایت از این صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه و ساماندهی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بر اساس سند ملی توسعه صنعت گوهر سنگ از سال گذشته شاهد توجه ویژه ایمدیدرو به این صنعت بوده ایم و امیدواریم با حمایت های بیشتر این سازمان پتانسیل بالای استان در زمینه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده هرچه زودتر عملیاتی شود.

ریس سازمان صمت اصفهان ضمن تشکر از بخش خصوصی برای واگذاری 1600 متر زیربنا در 18 غرفه در ارگ جهان نما از همکاری شهرداری اصفهان برای واگذاری سرای گوهر در میدان امام علی اصفهان خبر داد.

در ادامه این برنامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندی از افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان؛ آینده درخشانی را برای این صنعت و فعالان آن پیش­بینی کرد و افزود: ایمیدرو به دنبال ارزش آفرینی در بخش خصوصی است و تشکیل شورای عالی سیاست گذاری نشان می دهد این سیاستگذاری پخته است چرا که ابلاغی نیست و نقش آفرینان اصلی این صنعت برای آن تصمیم گیری می کنند. شاهد آن هم اتفاقی است که امروز می بینیم: بخش خصوصی خودش 18 غرفه ارگ جهان نما را برای این بازارچه در نظر گرفته است.

خداداد غریب پور در ادامه به نقش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این صنعت اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ایمیدرو نقش اکتشافی در این صنعت است و ما وظیفه داریم ظرفیت معدنی کشور در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را به مردم معرفی کنیم و با تسهیل ظرفیت های وارداتی ضمن آموزش، اصلاح قوانین وارداتی و صادراتی و تعرفه‌های گمرکی به بخش خصوصی در این صنعت کمک کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از افتتاح بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در مشهد و بازارچه مرزی تایباد خبر داد و افزود: با شناسایی ظرفیت‌های معدنی کشور و معرفی آن به فعالان، به یاری خدا در سال ۱۴۰۵ حدود 550 هزار نفر اشتغال مستقیم در این صنعت ایجاد خواهیم کرد.

غریب پور با اشاره به اقدامات ویژه صورت گرفته توسط ایمیدور در بخش سنگ های تزئینی گفت: ما به دنبال این هستیم تا سنگ های تزئینی اصفهان صادرات محور شوند چرا که در اصفهان بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال سنگ‌های تزیینی وجود دارد؛ یعنی یک نهم ظرفیت معدن های کل کشور و امیدواریم با اقداماتی که در زمینه اصلاح تعرفه‌های صادراتی در حال انجام است از این پتانسیل به خوبی استفاده شود و این 100 معدن هم در کنار ۴۳۰ معدن فعال در کنسرسیوم سنگ‌های تزیینی اصفهان قرار گیرد.

شایان ذکر است که از سال گذشته ایمیدرو، استراتژی توسعه صنعت گوهرسنگ ها را با تشکیل کارگروه بهینه سازی این صنعت در دستور کار خود قرار داده و افتتاح این بازارچه و تشکیل شورای عالی سیاست گذاری و کنسرسیوم سنگ‌های تزیینی با راهبری ایمیدرو محصول این توسعه استراتژیک در این صنعت است.

انتها /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =