شهداد مرتجی

گلر سابق تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان گفت: در فصل 98-99 لیگ برتر هندبال میانگین قراردادهای بازیکنان تیم هندبال ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایراسین، برای نخستین در تاریخ هندبال ایران شیوه نامه‌ای از طرف فدراسیون هندبال تنظیم، تصویب و ارائه شد که در آن ۵ ماده و یک تبصره برای نقل و انتقالات برون مرزی بازیکنان درج شده که علامت سوال‌های زیادی در خصوص آن وجود دارد و نکته جالب اینجاست که در بین امضاء کنندگان نام کارشناس حقوقی هم دیده می‌شود.

شهداد مرتجی گلر سابق تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان در خصوص این شیوه نامه گفت: قطعا برای تصویب این شیوه نامه کار کارشناسی شده و با اهالی هندبال مشورت کرده‌اند، اما دیدیم که برای بازیکنان تیم ملی قرارداد حداقل ۱۳۰ میلیون تومان گذاشتند. تعدادی بازیکن داریم که در تیم ملی نیستند، اما قصد لژیونر شدن دارند یا بازیکنانی داریم که در تیم ملی هستند و قرار است باشگاه مبلغ کمتری به آن‌ها پیشنهاد دهد. باید برای آن‌ها هم فکری می‌شد.

کارشناس هندبال با بیان اینکه از طرفی قانونی هم که می‌گوید بازیکنان باید در باشگاه‌های معتبر بازی کنند نیز مشکلاتی دارد، افزود: من رتبه‌های تیم‌هایی که بازیکنان مجاز به بازی کردن در آنها هستند دیدم اما بعید می‌دانم با این شرایط بازیکنان ما بتوانند در آن تیم ها بازی کنند. شاید به نوعی راهی جلوی پایشان گذاشته شده که نتوانند لژیونر شوند. فکر نمی‌کنم ما دیگر بازیکنی داشته باشیم که بتواند در ۴ تیم اول اسپانیا یا دو تیم اول پرتغال بازی کند، بعید می دانم دیگر بازیکنی طبق این بخشنامه بتواند از ایران خارج شود.

شهداد مرتجی بالا رفتن مبلغ قرارداد بازیکنان در این شرایط را ضروری دانست و گفت: در کل این شیوه نامه به نفع هندبال ایران است چون بازیکنان می‌توانند همانند دهه ۸۰ یا اوایل دهه ۹۰ در ایران بمانند و فعالیت کنند اما از آن طرف هم باید فدراسیون تلاش کند تا با جذب اسپانسرها یا پخش مستقیم دیدارها سطح قراردادهای بازیکنان بالا ببرد.

وی افزود: البته برای فصل ۹۹ قراردادها نسبت به یکی دو سال گذشته بالا رفته و تکان خورده است. بازیکنانی هم که در تیم ملی هستند بیشتر از ۱۳۰ میلیون قرارداد می‌بندند. امسال ملی‌پوشانی که در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا حضور داشتند در هر باشگاهی بروند حداقل ۱۳۰ میلیون را می‌گیرند. سال گذشته میانگین قراردادهای بازیکنان ۱۰۰ میلیون تومان بود اما امسال شاید ۱۴۰ تا ۱۴۰ میلیون خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: از فدراسیون تقاضا دارم در کنار این قانون که می‌تواند به نفع هندبال ایران باشد از آن طرف هم ملی‌پوشانی که در تیم ملی بزرگسالان یا جوانان هستند در تیم‌ها ساپورت شوند و در باشگاه‌ها قراردادهای پایینی با آن‌ها بسته نشود. از طرفی هم قراردادهای باشگاه‌ها ۲ ساله یا سه ساله شود تا باشگاه‌ها بتوانند روی بازیکنان سرمایه گذاری کنند، اگر کمی این‌ها درست شود شرایط لیگ برتر هم بهتر خواهد شد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =