• ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱
  • کد خبر: 6255
  • readingTime: ۲ دقیقه
عناصر نادر

وزارت دفاع امریکا تصمیم به تامین مالی دو تاسیسات جداسازی عناصر نایاب در آمریکا دارد.

به گزارش ایراسین، تسلط بیش از حد چین بر بخشهای معدنی و پردازش خاکی کمیاب جهانی ، ایالات متحده را در وضعیت دشواری قرار داده است ، به خصوص که دولت ترامپ چین را درگیر جنگ تجاری کرده است که منجر به تحمیل صدها میلیارد دلار تعرفه شده است.

زمین های حاوی عناصر نادر برای استفاده آنها در انواع مختلفی از ظرفیتهای پیشرفته ، از جمله فناوریهای مصرفی - مانند لپ تاپ و تلفن همراه - و مصارف نظامی استفاده می شود.

به همین ترتیب ، پنتاگون علاقه مند به دنبال مشارکت های احتمالی برای تأمین منابع جدید کمیاب از زمین و جلب اعتماد ایالات متحده به چین برای زمین‌های نادر است.

در اواخر ماه آوریل ، مینرال پردازنده های خاکی کمیاب استرالیا و شرکت پردازنده لیناس - بزرگترین شرکت خارجی از کشور چین - اعلام کردند که ایالات متحده قصد دارد یک قرارداد فاز 1 را برای ساخت تأسیسات جداسازی زمینهای نادر سنگین در ایالات متحده پیشنهاد دهد (Lynas قبلاً از همکاری با شرکت Blue Line مستقر در تگزاس).

علاوه بر Lynas، وزارت دفاع ایالات‌متحده یک قرارداد فاز ۱ را به مالک و متصدی معدن گردنه کوهستان در کالیفرنیا برای یک کارخانه جداسازی نایاب در کالیفرنیا اعطا کرد. با این حال، تقریبا یک ماه بعد، وزارت دفاع تصمیم به توقف این برنامه‌ها گرفت.

براساس این گزارش، سهام اقلیت یک شرکت چینی در مورد مواد نماینده مجلس، نگرانی‌هایی را در میان مقامات وزارت انرژی ایجاد کرده‌است.

در همین حال ، در پاسخ به اخبار ، لیناس نسبت به این پروژه خوش بین بود.

لیناس یکی از دو شرکت منتخب برای فاز 1 پروژه است ، اما لیناس می فهمد که پیشرفت دولت ایالات متحده در مرحله 1 در حال حاضر در حالی است که این مسائل سیاسی برطرف شده است. وی گفت: ما متعهد به توسعه تاسیسات جداسازی زمین سنگین" نادر "هستیم و کار در زمینه طراحی و مهندسی گیاه ادامه دارد. ما همچنان تجهیزات جدایی زمین سنگین نادر را به عنوان یک پروژه استراتژیک جذاب در نظر می گیریم. "

ماه گذشته ، سناتور تد کروز (R-Texas) قوانینی را وضع کرد - تحت عنوان قانون خنک کننده زمینهای خاموش سال 2020 یا قانون ORE - خواستار پایان دادن به وابستگی ایالات متحده از چین به عناصر خاکی کمیاب و سایر مواد معدنی مهم "برای تولید شد.

کروز گفت: "توانایی ما به عنوان یک کشور در ساخت فن آوری های دفاعی و پشتیبانی از ارتش ما به توانایی ما برای دستیابی به عناصر خاکی کمیاب و مواد معدنی مهم استخراج ، تصفیه شده و تقریباً به طور انحصاری در چین وابسته است."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =