• ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر: 6190
  • readingTime: ۱ دقیقه
نقره

قیمت نقره نسبت به طلا تا حدی بهتر عمل می‌کند.

به گزارش ایراسین، انتظار می رود تلاش های جهانی برای شروع مجدد اقتصادهای مختلف به دنبال کم شدن بیماری کرونا ویروس، باعث افزایش تقاضای نقره شود و قیمت این فلز که در طول بحران به پایین ترین زمان نسبت به طلا سقوط کرده بود، مسئولیت بازگشت سریع تر را به جایگاه واقعی اش بدست آورد.

نقره که در مواردی مانند microchips و پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربردهای صنعتی بیشتری نسبت به طلا دارد و بنابراین در هنگام توسعه اقتصادی بهتر عمل می‌کند و عملکرد بهتری دارد.

با شروع مجدد اقتصادها، نرخ بهره هنوز پایین است و در میان فلزات گرانبها حمایت برخی از نقره نسبت به طلا بالاتر است.

مدیر ارشد سرمایه گذاری در Purpose Investments گفت: "ما شاهد علاقه زیادی به نقره بودیم و بسیاری از سرمایه گذاران جامعه در جستجوی جایگزینی برای طلا در این فلز جمع شده اند."

تحلیلگران می گویند امید به بهبود تقاضا و اختلال در عرضه به دلیل کمبود در تولیدکنندگان عمده نقره مانند مکزیک و پرو نیز پشتیبانی کننده این امر هستند.

داده های Refinitiv نشان می دهد روند خریدهای اخیر سرمایه گذاران نیز از نقره حمایت کرده است. همچنین داده های صندوق های مبادله شده با نقره (ETF) با بیش از دو برابر نرخ ETF های طلا طی یک ماه گذشته رشد کرده است.

سرمایه گذاران Goehring & Rozencwajg می گویند: با توجه به اینکه ما معتقدیم  تجمع نقره غربی از طریق ETF ادامه خواهد یافت و اقتصاد جهانی شاهد بهبودی خواهد بود، نقره هر دو نیروهای مثبت را در شش ماه آینده درگیر خواهد کرد.

"به عبارت دیگر ، نقره باید از طلا بالاتر برود." با این حال ، برخی هشدار می دهند که میزان تقاضای نقره صنعتی تا چه حد می تواند باعث کاهش خرید تمام فلزات گرانبها به عنوان تقاضای فروشگاه های امن با ارزش شود.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =