بازدید از منطقه ویژه

معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس با تاکید بر هم افزایی بین شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ظرفیت ها و پتانسیل فراوانی برای اجرای طرح های صادرات محور و همچنین طرح های مرتبط با صنایع پایین دستی در صنعت مس دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل شرکت مس و مدیر گروه روابط عمومی به همراه مهندس بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات و مهندس ایوب باباسالاری مدیر فروش شرکت مس از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و طرح های توسعه شرکت مس در این منطقه بازدید کردند. 
پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جلسه‌ای با حضور مهندس نجیبی معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه، مهندس بهمن نژاد مدیر زیرساخت ها و مهندس محمودی مدیر بازرگانی منطقه ویژه با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح توسعه ای شرکت مس در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه برگزار شد.

بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس در این نشست با تاکید بر هم افزایی بین شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برای اجرای طرح های صادرات محور و همچنین طرح های مرتبط با صنایع پایین دستی در صنعت مس دارد.

وی افزود: باید از این ظرفیت ها در راستای جهش تولید در شرکت مس و تحقق منویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگذار استفاده استفاده شود.
رحمتی با بیان این که در حال حاضر ایجاد زیرساخت های انتقال اسید سولفوریک مهمترین طرح توسعه ای شرکت مس در این منطقه است، گفت: این طرح شامل سایت احداث مخازن ذخیره اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی، توسعه شبکه ریلی از مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک و ساخت واگن های مخصوص انتقال اسید و ایزوتانک است و هم اکنون این طرح با پیشرفت بیش از 95 درصد، مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی تاکید کرد: این طرح با استفاده از توان سازندگان داخلی و در راستای قانون استفاده از حداکثر توان ساخت داخلی و افزایش سطح بومی سازی صورت گرفته است.
معاون توسعه اکتشافات شرکت مس  با بیان این که همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتانسیل های فراوانی برای اجرای طرح های صنایع پایین دستی صنعت مس و صادرات محور دارد، اظهار داشت: در این نشست افزایش همکاری های دو جانبه در استفاده از اسکله اختصاصی صادراتی موجود در منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین اجرای بخشهایی از طرح های توسعه شرکت در منطقه جدید طرح توسعه 900 هکتاری منطقه ویژه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه به بازدید از طرح انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد و گفت: شرکت مس برای اجرای طرح های توسعه ای و تحقق جهش تولید نیازمند تامین منابع آبی مطمئن برای بهره برداری از معادن مس جدید متعلق به شرکت مس همچون درآلو و دره زار و فازهای توسعه معادن عظیم سرچشمه و میدوک است.
رحمتی بیان کرد: در این راستا شرکت مس با همکاری شرکتهای گل‌گهر و چادرملو اقدام به اجرای طرح ملی انتقال آب خلیج فارس بعنوان یکی از مهمترین مگاپروژه های تامین زیرساختهای حوزه معدنی کشور و منطقه کرده اند تا تا توسعه پایدار صنایع معدنی کشور را برای سال‌های آینده تضمین کنند.

معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس با بیان این که این طرح شامل آبگیری از خلیج همیشه فارس، شیرین سازی و استگاه های پمپاژ و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور به میزان 130 میلیون متر مکعب درسال در فاز اول گفت: خوشبختانه با همت و همراهی نهادها و تامین به موقع بودجه این طرح، فاز نخست این طرح در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت مگاپروژه مذکور بعد از اجرایی فازهای 2 و 3 به حدود 650 میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید که لازم میدانم از کلیه اشخاص و شرکتهایی که در اجرای مگاپروژه مذکور نقش ایفاء نمودند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =