غریب پور

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره مشکل تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی گفت: ایمیدرو به همکاری وزارت صمت 2 سیاست و راهکار را برای حل مشکل مواد اولیه فولادسازان عملیاتی می کند.

خداداد غریب پور در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه گفت: یکی از راهکارها، افزایش استخراج‌ سنگ آهن است به این ترتیب که امسال برنامه افزایش استخراج از معادن بزرگ کشور را داریم به این شکل که  19درصد استخراج سنگ آهن در زیر مجموعههای ما باید افزایش پیدا کند . راهکار دوم نیز وضع قوانین و سیاستهای صادراتی است که خام فروشی نشود که خوشبختانه وزارت صمت نیز تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده و این دو سیاست برای تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی تاثیرگذار خواهد شد.

وی درخصوص طرح‌های افتتاحی امسال نیز گفت: امسال ۲.۲میلیارد دلار در کشور  قالب ۳۱ طرح ایمیدرو و ریر مجموعه هایش در کشور آماده افتتاح دارند. در خرداد طرح تولید کنسانتره مبارکه و گندله فولاد خوزستان در سنگان افتتاح و بهره برداری می شوند. در اوایل سال هم‌طرح سالکو و شرکت ملی مس به بهره برداری و افتتاح رسیدند 

به گفته غریب پور، ظرفیت بزرگی در زمینه طرحهای صنعتی در سال جاری برای افتتاح خواهیم داشت.

غریب پور همچنین درباره ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز گفت: سازمان توسعه ای ایمیدرو با دانشگاه تهران سابقه راه اندازی یونیدرو به عنوان یک موسسه مشترک را دارد و خوشبختانه این همکاری بیشتر و جدی تر شده است. چراکه سال گذشته جشنواره اینوماین ۲ برگزار شد و در آن ۳۳۰ شرکت در نمایشگاه شرکت کردند و ایده های ارزش آفرین در آن ارائه شدند. بعد از آن نیز بعد از آن با دانشگاه تهران، شریف و امیرکبیر درخصوص تاسیس مرکزی در ایمیدرو به توافق رسیدیم و با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز برای راه اندازی و استقرار شرکتها در آن در آینده نزدیک به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان نیز یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی کشور است و نقش مهمی در تولید فولاد کشور دارد و انتظار می رود در این صنعت پیشرو باشد، هم اکنون با دانشگاه تهران مرکز نوآوری تحول دیجیتال را راه اندازی میکند. تمام این اتفاقات مهم نشان می دهد که ارتباط صنعت با دانشگاه‌های کشور و ایمیدرو راهش پیدا شده و در مسیری افتاده است که نتیجه بخش خواهد بود.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، تا پیش از این ارتباط بین دانشگاه و صنعت همیشه یک آرزو بود و ما و دانشگاهیان همواره به یکدیگر انتقاد داشتیم. اما اکنون به گفتگو نشستیم و به قرارداد و مراکز مشترک رسیدیم. به این ترتیب که اکنون دانشگاه تهران با فولاد مبارکه مرکز نوآوری ایجاد میکند و یا اینکه ایمیدرو با دانشگاه شریف مرکز مشترک دارد و با امیرکبیر قراردادهای متعددی بسته و با جهاد دانشگاهی نیز مرکز مشترک ایجاد کرده است. همچنین برای تولید دانش فنی برای فولاد با جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستیم . در زمینه تولید فولاد خاص نیز یا با فولاد مبارکه و اکسین و اسفراین و جهاد دانشگاهی همکاری مشترک داریم که همه این موارد اقدامات مهمی است که هم اکنون در حال انجام است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =