• ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 6177
  • readingTime: ۱ دقیقه
ماشین برقی تسلا

دستیابی به موفقیت در باتری چینی حاصل شد و دیگر لازم نیست نگران قیمت کبالت باشیم.

به گزارش ایراسین؛ چگالی و انرژی بالا، کاتدهای NCM با برد طولانی (نیکل-کبالت-منگنز) ، همراه با فناوری NCA تسلا (نیکل-کبالت-آلومینیوم) بیش از 90درصد باتری های EV  اتومبیل‌های مسافری را تشکیل می دهند.

این در حالیست که خودروسازان همچنان به استفاده از کبالت - که تاکنون گرانترین ماده اولیه - در کاتدها است، ادامه می دهند. از سوی دیگر NCM111 (قطعات مساوی نیکل ، کبالت ، منیزیم) را در مدل‌های کمتری می توان یافت.

البته باید توجه داشت که کبالت موجود در کاتدها باعث می شود باتری ها دوام بیشتری داشته باشند و موضوع مهم پایداری حرارتی را فراهم کنند.

ماه گذشته، سازنده باتری چینی Svolt دو فناوری باتری را کشف کرد که کبالت را به کلی کنار می گذارد. باتری جدید موسوم به NMx، از شیمی کاتدی نیکل-منگنز استفاده می کند.

این شرکت که از وال موتورز در سال 2018 دور مانده است، ادعا می کند این فناوری NCM چگالی انرژی را بدست می آورد و دامنه طولانی تری با وجود عدم کبالت دارد.

چند ماه پس از تسلیم شدن باتری‌های لیتیوم- آهن -فسفات (LFP) برای سطح ورودی مدل 3 تسلا در چین ، به نظر می رسد موفقیت Svolt یکی از مهمترین دلایل برای سقوط کبالت باشد.

این کار ممکن است که یک هدف جاه طلبانه باشد، اما از آنجا که بازار به دنبال کاهش کبالت در فناوری کاتد EV و حرکت به سمت NCM 811 است ، مسیر حرکت هموار بوده است.

مسیر تجاری سازی،برای تولید محصولات جدید از سوی هرخودروسازی که باشد، شرایط طولانی را باید سپری کند. این امر می تواند یک فرآیند چند ساله باشد ، حتی برای یک ترکیب متفاوت از فن آوری موجود ، مانند NCM 811.

علاوه بر این، بنچمارک می گوید که توجه و سرمایه گذاری خودروسازان غربی تا حد زیادی بر فناوری NCM متمرکز بوده و همچنان ادامه دارد. 

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =