• ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
  • کد خبر: 6176
  • readingTime: ۱ دقیقه
امریکا نگران تعهدات تجاری چین نیست

رئیس هیات مالی سنای آمریکا خوشبین است که چین تعهدات معامله تجاری را حفظ می‌کند.

به گزارش ایراسین، رئیس کمیته امور مالی مجلس سنا روز سه شنبه اظهار داشت که نگران این نیست که چین نتواند تعهدات خود را تحت معامله تجارت فاز 1 ایالات متحده و چین را با وجود اصطکاک فعلی بین دو اقتصاد بزرگ جهان در طولانی مدت حفظ کند.

چاک گراسلی ، سناتور جمهوریخواه در تماس تلفنی هفتگی به خبرنگاران گفت که نماینده تجارت ایالات متحده رابرت لایتیزر پس از تماس با لیو او معاون نخست وزیر چین این دیدگاه را به اشتراک گذاشته است.

وی گفته است : "من دلیلی ندارم که تصور کنم که مدت طولانی چین (به معنای) توافق خود را حفظ نمی کند و این دیدگاه Lighthizer بعد از گفتگوی او با معاون نخست وزیر چین است که وی درباره من اطلاعاتی ارائه داده است. بنابراین نگران این موضوع نیستم. "

گراسلی اظهار امیدواری کرد هرگونه مکث در خرید برخی محصولات از جمله سویا و گوشت خوک ایالات متحده موقتی باشد.

وی گفت: "من هنوز اطمینان دارم که چین می تواند مسئولیت های خود را برآورده کند."

سخنگوی گراسلی گفت که وی در 7 ماه مه به بحث و گفتگو با وزیر خزانه داری ایالات متحده استیون منوچین پرداخته است.

در آن زمان ، USTR اظهار داشت که دو طرف توافق کرده اند که "پیشرفت خوبی" برای تحقق الزامات تجارت تجاری حاصل شده است و انتظار می رود آنها به تعهدات خود عمل کنند.

گفتنی است تعرفه های سخت و بالایی که از سوی دو کشور برای واردات انواع محصولات از صنایع فلزی گرفته تا فناوری و مواد غذایی، باعث به وجود آمدن تنشهای بالا در میان این دو کشور قدرتمند اقتصادی جهان شده و بعد از شیوع ویروس کرونا نیز توافقاتی که دو کشور با یکدیگر به امضا رساندند نیز به نوعی به حالت تعویق در آمده است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =