• ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
  • کد خبر: 6174
  • readingTime: ۲ دقیقه
دیدار دوتیم فوتبال سپاهان-ذوب اهن اسفند98

عکس:مجتبی جهان بخش

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان باید تا آخرین لحظه برای جبران اختلاف ۱۰ امتیازی با پرسپولیس صدرنشین، مبارزه کند.

به گزارش ایراسین، در دوران پیدایش ویروس کرونا همه فعالیت های ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال ایران تعطیل شد، ستاد مبارزه با کرونا در ورزش جلساتی را بارها با سازمان لیگ فوتبال برگزار نموده تا راهی برای ادامه لیگ برتر ایران پیدا کنند، در این بین پرسپولیس سخت به دنبال برگزاری بازی‌های باقی مانده لیگ برتر است، چون بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد.

ادامه برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران اما نه فقط برای پرسپولیس بلکه برای دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی هم خوب است چراکه آن‌ها را متوجه خواهد کرد در شرایط بازی می‌توانند اختلاف امتیاز را جبران کنند یا نه؟ فولاد مبارکه سپاهان، استقلال تهران، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان چهار تیمی هستند که شانس زیادی برای دومی دارند، نایب‌قهرمانی، قهرمانی نیست، اما تیمی که در لیگ برتر دوم شود مستقیم به لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد و این افتخار کمی نیست، حتی برای سپاهان و استقلال که بارها و بارها در لیگ برتر قهرمان شده اند، همچنین برای تراکتور که تاکنون در لیگ برتر قهرمان نشده و فولاد که دو بار به این موقعیت و جام دست پیدا کرده است.

آیا شاگردان قلعه نویی می‌توانند اختلاف ۱۰ امتیازی با صدرنشین را جبران نمایند؟ در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی‌ها پاسخ این سؤال زمانی روشن می‌شود که بازی‌های باقی مانده لیگ برتر برگزار شود. تراکتور هم در موقعیت مشابه با سپاهان قرار دارد. برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد نایب‌قهرمانی هم ارزشمند است. لیگ برتر چند مدعی قهرمانی دارد در حالی که در پایان تنها یک تیم قهرمان می‌شود. این وضعیت به وجود آمده (که غیر قابل پیش‌بینی هم بوده) درس‌های زیادی برای فوتبالی‌ها داشت. اینکه تیم‌ها متوجه شده‌اند در روزهای تعطیلی بازی‌ها می‌توانند تمرینات تیم را از راه دور کنترل کنند. این تجربه برای زمانی که لیگ برتر تعطیل می‌شود تا شروع دوباره تمرینات کارساز خواهد بود.

آیا سپاهان می‌تواند اختلاف ۱۰ امتیازی با صدرنشین را در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی‌ها جبران کند؟ چرا که نه. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد، حتی اگر موفق به انجام این کار نشود دست‌کم می‌تواند این اختلاف را کم کند و در نهایت با نایب‌قهرمانی صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد. این شرایط یک آزمون خوب برای سپاهان و دیگر مدعیان است و از همه مهم‌تر دستاوردهای این رقابت تیم‌ها را متوجه برخی واقعیت‌ها خواهد کرد، اینکه اختلاف‌ها تا چه اندازه‌ای قابل جبران هستند.

فوتبال ادامه دارد، تیم بازنده باید در میدان بماند تا نتیجه را جبران کند نه اینکه به بهانه باخت میدان را ترک کند. چنین تیمی روحیه رقابت نخواهد داشت و همیشه از هدف دور است. به سود سپاهان و تراکتور و فولاد و… این است با اشتیاق به دنبال ادامه برگزاری بازی‌های لیگ برتر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =