• ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
  • کد خبر: 6171
  • readingTime: ۱ دقیقه
مس

کودلکو (Codelco) به عنوان بزرگترین تولیدکننده مس جهان، کاهش ناگهانی سود را در طول سه ماهه ابتدایی سال تجربه کرد که عمدتا ناشی از افت اخیر قیمت های فلزات بود.

به گزارش ایراسین،این معدنکار دولتی اعلام کرد که کاهش شدید سود علیرغم جهش قابل توجه تولید مس در سه ماهه ماهه اول سال می باشد. 

این شرکت اگرچه اعلام کرده در سه ماهه اول سال به اهداف تولید و هزینه ای خود دست یافته است اما گفته قیمت های پایین مس اثر قابل توجهی بر عملکرد این شرکت داشته است.

سود این شرکت در سه ماهه اول سال با افت 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 54 میلیارد دلار رسید.

درآمد قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) شرکت در سه ماهه اول سال نسبت به ماهه اول سال 2019 افت 210 میلیون دلاری داشته و در کل به 802 میلیون دلار رسیده است. البته هزینه های تولید هر پوند مس با 2 درصد افت 1.327 دلار شده است.

لازم به ذکر است که علیرغم تعلیق جزئی و حتی کامل برخی خدمات، تولید طی سه ماهه اول سال با رشد 5.7 درصدی به 361 هزار تن رسید. این اقدام در پاسخ به بیماری همه گیر کرونا که نزدیک به 30 درصد از کارگران پیمانکار را تحت تاثیر قرار داده است، صورت گرفته است. در همین حال هزینه های خالص کاتد مس شاهد کاهش چشمگیر 26 درصدی بود.

مدیرعامل کودلکو Octavio Araneda اظهار داشت: این شرکت در تلاش برای تحول و رقابتی تر کردن تولید است. کودلکو بر افزایش سهم خود در بازار مس این کشور و اطمینان از سلامت مالی این کشور برای تامین پایدار آن در 50 سال آینده یا حتی بیشتر تمرکز خواهد کرد.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =