غریب پور در مرکز نوآوری دیجیتال فولاد

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: بومی سازی در کشور درحال انجام است اما احداث مرکز نوآوری تحول و دیجیتال بومی سازی سرعت کار را بالا میبرد و به شکل ساختارمند می توان آن را به پیش برد.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور در جلسه کلنگ زنی احداث مرکز نوآوری تحول و دیجیتال در فولاد با اشاره به اینکه دانشگاه باید با برنامه و استراتژی فعالیت کند و دانشگاه تهران این خصوصیت را دارد، افزود: یکی از راههای ارتباط با صنعت و دانشگاه همین نهادها و مراکز هستند.

وی ادامه داد: تا زمانی که صنایع احساس نیاز نکنند این اتفاقات رخ نمی دهد و امروز شاهد یک بنیان بزرگ از یونیدرو هستیم.

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو اضافه کرد: این موضوع سومین اتفاق مثبتی است که در دانشگاه تهران و بخش صنعت و معدن شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما بیشتر در اختراعات مصرف کننده بودیم، گفت: ما باید با تحولات و تغییرات دنیا همراه شویم و یا اینکه از آن یاز می مانیم و تنها باید خودمان بخواهیم.

غریب پور با اشاره به این امر مهم که باید ساختار تعریف کرد و از اکتشاف شروع کرد و تکنولوژی جدید باید از اکتشاف آغاز شود، اضافه کرد: این مرکز صرفا برای فولاد مبارکه نیست و برای بزرگترین فولادساز کشور است.

وی ادامه داد: این مرکز باید جایی برای خلق ایده باشد و فولاد مبارکه آنها را حمایت کند، یونیدرو در اینوماین حضور داشت و ۱۴ ایده در آن نهایی شدند و امروز در حال اجرایی شدن است و نهال این مسئله کاشته شد.

این مسئول فولادی با اشاره به اینکه هدف از انقلاب صنعتی چهارم ایجاد ارزش افزوده است و باید سیستم و تولید را هوشمند کنیم، تا مصرف کم مواد اولیه و کاهش انرژی مصرفی را داشته باشیم، تصریح کرد: فاصله بین علم و عمل در حال کم شدن است و این اتفاق مثبت همچون درخت باروری شود که اثرات آن در کشور دیده می شود.

وی تصریح کرد: بومی سازی در کشور درحال انجام است اما این مراکز سرعت کار را بالا میبرد و به شکل ساختارمند می توان آن را به پیش برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =