مهندس نقوی

معاون تکنولوژی فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه به عنوان شرکت پیشتاز در صنعت فولاد در مسیر دیجیتالی شدن در حرکت است.

به گزارش ایراسین، سید مهدی نقوی در جلسه کلنگ زنی احداث مرکز نوآوری تحول و دیجیتال در فولاد با اشاره به تدوین استراتژی در دهه آینده تعریف شده است، بیان کرد: مهم ترین داده حرکت دنیا بر اساس نسل چهارم است.

وی ادامه داد: بحث سیر تحول فولاد در آینده و توسعه محصول اقتصاد چرخی همان دیجیتال کردن آن است که باید معادن و منابع و چرخه عمر در آن لحاظ شود.

معاون تکنولوژی فولادمبارکه با اشاره به اینکه مطلب که در این راستا نسل یک تا ۳ در صنعت انقلاب اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده ایمیدرو و فولاد بحث اقتصاد نسل چهارم را داریم که بخشی از آن دیجیتالی کردن این صنعت است.

وی در راستای این امر که شفافیت اطلاعات، تصمیم‌های متمرکز و اینکه چگونه سیستمی شدن به انسان کمک کند نیز مورد توجه است، گفت: در تحول دیجیتال ۲۰حوزه مختلف وجود دارد و برای تک تک آنها استراتژی تعریف شده و البته چالشهایی در این زمینه وجود دارد.

نقوی با بیان این مسئله که با مرکز مکنزی ارتباط داشتیم که بر اساس اظهار نظر آنها این تغییرات و دیجیتالی شدن در ۱۰ سال آینده اتفاق می افتد، افزود: ما نباید در این مسیر عقب باشیم، زیرا کسانی که در این صنعت ورود میکنند توقع بازگشت سرمایه‌گذاری دارند.

وی ادامه داد: بازدهی و عملکرد بهتر سیستم، مدیریت صحیح، استفاده بهینه، کیفیت، یادگیری ماشین برای آلیاژهای جدید و موضوع قابلیت ردیابی مسیر را خواهیم داشت، همچنین کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی نیز از مزایای این طرح است.

این معاون فولادی ضمن اشاره به این مسئله که لایه های مختلف تحول دیجیتال شامل یکپارچگی افق و یکپارچگی عمودی است، گفت: چالشی که مطرح است تهدید سایبری است و فولادمبارکه روزانه ۴هزار اتک دارد و تا امروز توانسته خود را محافظت کند و به این موضوع یاید توجه شود.

وی اضافه کرد: جنبه های اجتماعی دیجیتالی شدن کاهش تعداد نیروی انسانی به دلیل استفاده از رباتهاست و فرهنگ سازی دیجیتال یکی از شاخه های اصلی در این کار به حساب می آید.

نقوی با تاکید بر این موضوع که زبان مشترک و مسیر جدید آموزشی و یادگیری و آموزش آن نیز در این طرح مهم است، اظهار کرد: طراحی اکوسیستم نو آوری و مدل کسب و کار مرکز نوآوری در پیش روست و با تاسیس پژوهشکده می توانیم پیرو حرکت در حوزه تحول دیجیتال فناوری جدید را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =