• ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر: 6153
  • readingTime: ۳ دقیقه
امیر قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان معتقد است پیش از ادامه لیگ برتر فوتبال به مسائل اقتصادی و سلامت جامعه فکر کنید.

به گزارش ایراسین، شیوع بیماری کرونا بین بازیکنان تیم های لیگ برتر فوتبال ایران به مسئله حادی تبدیل شده که ادامه برگزاری لیگ برتر را زیر سئول خواهد برد! امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیرامون ادامه لیگ برتر گفت: آیا سلامت و مشکلات اقتصادی جامعه و دغدغه‌های مردم مهم‌تر است یا فوتبال؟ چه از نظر سلامت جامعه و چه از نظر دغدغه‌های سلامت مردم ما در وضعیت بسیار سختی قرار داریم، یک بحث مملکت و یک بحث فوتبال وجود دارد، همه از فوتبال صحبت می‌کنند اما من می‌گویم به مردم فکر کنید.

وی افزود: در این شرایط سخت آن عزیزانی که به سر کار می‌روند چه گناهی کرده اند؟ بهتر است فوتبال را کنار بگذاریم و درباره سلامت جامعه صحبت کنیم. درباره مشکلات و دغدغه‌های جامعه صحبت کنیم. اگر آنجا را درست کنیم، بعد می‌توانیم درباره فوتبال صحبت کنیم. وقتی جامعه مشکل دارد ما درباره فوتبال چه بگوبیم؟ برخی آلمان را مثال می‌زنند اما آیا اقتصاد آلمان با اقتصاد ما برابر است؟ ببینیم دولت‌ها چطور رفتار کردند؟

امیر قلعه‌نویی با بیان اینکه می‌گویند در آلمان فوتبال‌ها شروع شده است، گفت: در آلمان یک کارگر اگر ٣٠٠٠ یورو می‌گیرد با همان پول کل زندگی‌اش می‌گذرد، آیا سلامتی کارگران عزیز ما مهم نیست؟ اگر می‌خواهیم شرایط را عادی نشان بدهیم باید شرایط عادی باشد. نباید عادی نشان بدهیم. اگر موج دوم کرونا در پاییز شروع شد، چه کسی پاسخ مردم را خواهد داد؟

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: اگر مشکلات جامعه را حل و سلامت جامعه را تأمین کردیم و دغدغه اقتصادی را حل کردیم بیایید درباره فوتبال صحبت کنیم. آن‌هایی که قدرت دارند ابتدا این دو مقوله را حل کنند. ما باید مشکلات جامعه را حل کنیم.

وی تصریح کرد: مگر پروتکل تدوین نکردند؟ همین پروتکل‌ها هم ایراد دارد. ایراد اول این است که آقایان مسئولیت قبول نمی‌کنند و تضمین نمی‌دهد. آنها هیچ مربی‌ای را دعوت نکردند که نظرخواهی کنند. کارشناسی باید صحبت کنیم. باید از چهار مربی دعوت می‌کردند تا نظر بدهند. من همین جا باید از تلاش و ایثارگری جامعه پزشکی هم تشکر کنیم اما مسئولیت این پروتکل را کسی نمی‌پذیرند.

امیر قلعه‌نویی با بیان اینکه فقط می‌خواهند بگویند مملکت شرایط عادی دارد، تاکید کرد: آمار کرونا را هر روز چک می کنیم، ما نباید نشان بدهیم جامعه و مملکت حالت عادی دارد، اگر این رفتار ها ادامه پیدا کند موج دوم شدیدتر خواهد شد. می‌خواهند مملکت را عادی نشان بدهند در صورتی که عادی نیست و مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان افزود: ما اصلا بحث قهرمانی نداریم، چهار و پنج مدیر در این شرایط بد اقتصادی از جیب هزینه می‌کنند. آیا درد دل زنوزی را گوش کردید؟ درد دل آقای حمیداوی و حدادی را گوش کردید؟ بعضی از تیم‌ها دولتی هستند بودجه دولتی دارند و به کسی هم فشار نمی‌آید، آیا نباید پای حرف مدیران تیم‌های خصوصی و برخی مربیان نشست؟

وی پیرامون موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: آیا قبل از ارسال به فیفا نظرخواهی کردند؟ با این رفتار ها به جایی نمی‌رسیم. ابتدا می‌خواهیم سلامت جامعه و مشکلات اقتصادی برطرف بشود. فوتبال یک مقوله صنعتی است که همه چیز دارد. یک زمانی فوتبال را تهدید می‌دیدیم اما الان فرصت می‌بینیم. یک موقع جمعیت را در ورزش از ٨٠ هزار نفر به ۵ هزار نفر رساندیم اما الان فوتبال را فرصت می‌دانیم. باید به فوتبال به عنوان مقوله اجتماعی، آسیب‌ شناسی و اقتصادی نگاه کنیم و اینگونه نباشد نباید از فوتبال مقطعی استفاده کنیم.

قلعه‌نویی درباره تست کرونایی که بازیکنان سپاهان اظهار داشت: ما در ١٠ روز ٣ تست دادیم، شروع تمرین همه منفی بودند اما الان دو بازیکن و یک تدارکات کرونا دارند. همه پروتکل بهداشتی را هم رعایت کردیم. بازیکن ٢ ساعت در اختیار ماست و ٢٠ ساعت کنترلش در اختیار خودش است. ابتدا کرونا را مهار کنیم و بعد شرایط را عادی اعلام کنید.

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در پایان عنوان کرد: ما نمی‌گوئیم فوتبال تعطیل شود، ما می‌گوییم سلامت جامعه ایجاد شود و بعد فوتبال ادامه پیدا کند، اکنون شرایط اقتصادی و کرونا در خوزستان چطور است؟ چطور استقلال می‌خواهد به آنجا برود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =