شاخص بورس

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور 91 درصدی سهامداران برگزار شد و سود سهامداران به ایشان اختصاص یافت.

به گزارش ایراسین، محمد کلانتری مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در ابتدای این مجمع اظهار کرد: شرکت صبانور در سال ۷۶ و با سرمایه اولیه 500 میلیون ریالی تاسیس شد و امروز جز ۱۰ شرکت برتر بورس است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ سرمایه شرکت ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اظهار کرد: این شرکت در سه معدن خود بالغ بر حدود 80 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن و حدود 70میلیون تن ذخیره احتمالی داشته که در مجموع دارای حدود 150 میلیون تن ذخیره معدنی سنگ آهن است.

کلانتری افزود: در سال ۹۸ تولید سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال 97 با رشد 16 درصدی همراه شده است همچنین در تولید کنسانتره رشد 4 درصدی و در گندله رشد 45 درصدی را در سال 98 شاهد بودیم.

به گفته وی، فروش شرکت در سال گذشته نیز رشد 87 درصدی را ثبت کرده و به طور کلی در مقدار محصولات ۳۵ درصد و در مقدار فروش ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

کلانتری اضافه کرد: افزایش سود خالص نسبت به سال گذشته برابر با ۲۴۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت صبانور در ادامه با اشاره به مشکلات این شرکت بیان کرد: کمبود آب، مشکلات نقدینگی،  معارضین محلی، مشکلات مربوط به سد باطله و مشکلات مالیاتی از جمله چالش هایی است که با آن مواجه هستیم.

به گفته وی، تامین مالی پروژه گندله سازی کردستان، اجرای پروژه اصلاح مدار خردایش در کارخانجات کنسانتره با دستگاه HPGR بمنظور افزایش کمی و کیفی کنسانتره تولیدی، اجرای پروژه فیلتر پرس در مجتمع کردستان بمنظور صرفه جویی و رفع مشکلات کمبود آب، انجام اکتشاف در محدوده های ثبتی فعلی معادن شرکت ، افزایش سود آوری از طریق کاهش هزینه های عملیاتی (شامل هزینه های دستمزد، استهلاک، مواد اولیه و کسب حداکثری ارزش افزوده فروش محصولات، توسعه سبد محصولات تولیدی شرکت و گسترش جغرافیای معادن از جمله سرب، روی، طلا و مس از جمله مهترین برنامه های سال جاری شرکت است.

در پایان این مجمع مبلغ 121 تومان به عنوان سود هر سهم به سهامداران این شرکت تعلق و به تصویب رسید.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =