• ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
  • کد خبر: 6143
  • readingTime: ۱ دقیقه
چشم انداز مثبت BHP  در تولید محصولات معدنی

یک شرکت برتر معدنی پرو گفت: تولید در بخش معدن پرو در سال جاری حداقل 15 درصد سقوط خواهد کرد و این بیانگر از دست رفتن 5 میلیارد دلار از درآمدهای این کشور است. 

به گزارش ایراسین، ویکتور گوبیتز مدیر ارشد شرکت معدنی Buenaventura در یک کنفرانس خبری که به صورت مجازی برگزار شد گفت: معادن بزرگ که 80 درصد تولید مس پرو را به خود اختصاص می دهند، تا اوایل ماه ژوئن به طور کامل فعالیت خود را متوقف کرده و فعالیتی نداشتند.

وی اعلام کرد: این کاهش تولید و درنتیجه آن کاهش درآمد پرو، به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری کروناویروس است و این مسئله می تواند هشداری درخصوص کاهش تولید و ضرر ناشی از آن تا پایان سال باشد.

برخی عملیات معدنکاری پرو پس از کاهش تدریجی محدودیت های دولت این کشور برای مهار بیماری کرونا ویروس، تاحدودی از سر گرفته شدند با این حال دولت پرو می گوید بخش معدن تا ماه آگوست چهار مرحله را برای فعالیت مجدد با تمام ظرفیت، طی خواهد کرد.

بخش معدن پرو به شدت تحت تأثیر بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته است. این کشور تاکنون بیش از 148 هزار مورد ابتلا به بیماری COVID-19 را تأیید کرده است و دومین کشور در آمریکای لاتین با تعداد 4 هزار و 230 کشته به شمار می رود.

مدیر ارشد شرکت معدنی مذکور اظهار داشت: شرکت های دارای معادن زیرزمینی سعی دارند تا مناطق با عیار بالا را برای تولید هدف گذاری نمایند تا بخشی از زمان از دست رفته را جبران کنند.

وی گفت: به اعتقاد من رسیدن به سطوح کامل تولید تنها در سه ماهه سوم سال امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است پرو دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان بعد از شیلی است که در سال گذشته بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار تن مس تولید کرد. این کشور در سال 2019 سهم 12 درصدی در تولید مس جهان داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =