• ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
  • کد خبر: 6135
  • readingTime: ۱ دقیقه
واردات

یک تولیدکننده سنگ‌های سایش و برش گفت: ما تولیدکنندگان انواع‌های سنگ‌های برش و سایش که این سنگ‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد کاربرد بسیار دارد، با وجود بازار خوبی داخلی با مشکلاتی دست به گریبان هستیم که یکی از مهمترین مشکلات ما واردات کالاهایی سنگ‌های سایش و برش است، این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی قادر به تامین نیاز داخل هستند.

احد خوشرو در گفت‌وگو با ایراسین اظهار کرد: هرچند طی دو سه سال گذشته همواره سیاست‌های منع واردات کالایی که در داخل مشابه آن تولید می‌شود، مورد تاکید دست‌اندرکاران قرار گرفته است، اما در عمل به صورت رسمی و غیررسمی شاهد واردات بی‌رویه این کالاها هستیم که کار را برای تولیدکنندگان داخلی مشکل کرده است. 
وی در ادامه با اشاه به این موضوع که به هیچ عنوان مخالف واردات نیستیم، خاطرنشان کرد: واردات و صادرات یکی از ارکان‌های مهم در توسعه هر بازاری به‌شمار می‌رود، از این رو نباید از آن پیشگیری به عمل آورد. اما موضوع آن است که واردات کالاهای بی‌کیفیت به بازار سبب می‌شود که تولیدکنندگانی که کالای باکیفیت تولید می‌کنند، قدرت رقابت‌پذیری آنها کاهش پیدا کند، بنایراین صادرات نیز باید تابع ضوابط و قوانین باشد و نمی‌تواند درهای واردات را به روی هر کالایی باز کرد و فرش قرمز برای واردات پهن کرد، در حالی که تولیدکنندگان داخلی با کیفیت بهتر قادر به تولید هستند. 
لازم به یادآوری است که سنگ‌های برش و سایش و به صورت کلی سنباده‌ها در صنایع ریخته‌گری، اسکلت‌های فلزی و فولاد و ... به کار گرفته می‌شود. در این راستا نیز برای شرکت‌های داخلی و با ایجاد فناوری‌های جدید به این توانمندی دست یافته‌اند که با کاهش ضخامت این سنگ‌ها تحولی در این صنعت ایجاد کنند و سبب خروج قابل توجهی از ارز کشور شوند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =