صنعت چین

روند کاهش سود صنعتی چین در ماه آوریل کاهشی بوده و چشم انداز آن هنوز تاریک است.

به گزارش ایراسین، سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه آوریل با کندی سرعت کاهش یافت و در مقابل به پیشرفت خودرو و الکترونیک کمک کرد ، اما خسارت های ناشی از بحران کرونا ویروس برای اکثر سال جاری اقتصاد و مشاغل را تحت فشار قرار داده است.

دفتر آماری روز چهارشنبه اعلام کرد که درآمدهای ماهانه 4.3درصدی  نسبت به سال گذشته به 478.1 میلیارد یوان (67 میلیارد دلار) در ماه گذشته و پس از فرونشاندن 34.9درصد در ماه مارس رسید.

اقتصاد چین نشانه‌هایی از بهبودی را نشان داده‌است؛ چرا که پس از چند هفته اقدامات سخت مهار کردن ویروس، بازگشایی شد.

اما نتایج این بیماری همه‌گیر که فعالیت اقتصادی را فلج کرده و اولین انقباض اقتصادی سه‌ماهه را در سال ثبت کرده‌است انتظار می‌رود درآمدهای بسیاری را به مدت چند ماه کاهش دهد، چرا که تقاضا در خانه و خارج از کشور ضعیف باقی می‌ماند.

برای چهار ماه اول، سود شرکت‌های صنعتی تا ۲۷.۴ درصد در سال به ۱.۲۶ میلیارد یوآن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبرو شده است. 

جالب اینجاست که ماشینها، تجهیزات خاص، ماشینهای الکتریکی و صنایع الکترونیکی بهبود قابل توجهی در سود در ماه آوریل نشان دادند و 23مورد  از 41 بخش مورد بررسی رشد ماه گذشته را در مقایسه با هشتم ماه مارس نشان می دهد.

زو هونگ ، یکی از مقامات دفتر آمار ، در بیانیه ای گفت: با این حال، چشم انداز سود کلی هنوز خوش بینانه نیست زیرا تقاضا هنوز بهبود نیافته است ، قیمت کالاهای صنعتی همچنان کم است و فشار ناشی از هزینه ها همچنان بالاست.

دادههای اخیر از فعالیتهای کارخانه تا تجارت ، چشم انداز ضعیفی را برای چین و اقتصاد جهانی تأکید کرده است. پکن از ماه فوریه به افزایش مالیات و اعتبار برای شرکت های ویروس ویروس پرداخت، اما به دلیل ترس از ترکیب مجدد خطرات بدهی، از محرک اقتصادی گسترده خودداری کرده است.

داده‌ها نشان دادند که درآمد در شرکت‌های صنعتی دولتی چین به میزان ۴۶.۰ درصد در چهار ماه اول کاهش‌یافته است، که کمی سریع‌تر از ۴۵.۵ درصد کاهش در سه‌ماهه پایانی ماه مارس است.

Louis Kuijs از اقتصاد آکسفورد، گفت که فشار روبه پایین جهانی بر قیمت‌ها ، به ویژه در بخش‌های صنعت و صنایع سنگین تحت سلطه شرکت‌های دولتی (SOEs) همچنان به سود آسیب می‌رساند.

او گفت: " با توجه به چشم‌انداز subdued برای قیمت کالاها، ما انتظار داریم که سودآوری صنعت نساجی و صنایع سنگین در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند."

تحلیلگران نومورا در یادداشتی گفتند: "ادامه کاهش سود صنعتی می تواند بر سرمایه گذاری در تولید ، اشتغال و درآمد مالی تأثیر بگذارد و ما انتظار داریم پکن اقدامات محرک سیاسی را برای مقابله با شوک COVID-19 افزایش دهد."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =