عباس ربیعی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان و کارشناسان پزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت برگه چک لیست به ما تحویل دادند و ما نیز براساس پروتکل های بهداشتی عمل کرده ایم.

به گزارش ایراسین، عباس ربیعی پزشک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ما قابل اجرا است با بیان این مطلب اظهار داشت: احمد باقری مقدم رئیس هیات پزشکی ورزشی اصفهان و کارشناسان پزشکی روز گذشته هم در تمرین تیم ما حضور یافتند تا نحوه اجرای دستورالعمل‌ها را از نزدیک مشاهده کنند، به هر حال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیشترین همکاری را با هیات پزشکی ورزشی استان داشته است و براساس پروتکل بهداشتی عمل کردیم.

وی پیرامون وضعیت ابتلای دو بازیکن فولاد مبارکه سپاهان به ویروس کرونا گفت: ما ۲ تست از اعضای تیم گرفتیم که تست PCR همه نفرات منفی بود، اما تست IGG در بدن ۲ بازیکن ما مثبت اعلام شد که درصد این تست‌های پایین قابل چشم پوشی بود، به هر حال ما موظف بودیم که نتیجه تست‌ها را به فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ ارائه دهیم. 

عباس ربیعی تصریح کرد: متاسفانه شفافیت در اعلام تست کرونای تیم‌ها وجود ندارد و برخی از پزشکان باشگاه‌ها از واژه تست مشکوک استفاده می‌کنند که من متوجه این مسئله نمی‌شوم، به هر حال تست PCR یا IGG  فوتبالیست‌ها مثبت می‌شود و تست مشکوکی وجود ندارد که برخی از تیم‌ها از این واژه استفاده می‌کنند.

پزشک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه برخی از تیم‌ها نام بازیکنان مبتلا به کرونا را اعلام نمی‌کنند، افزود: در کشورهای پیشرفته و صاحب نام فوتبال اسامی بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا اعلام می‌شود، اما برخی از پزشکان کشورمان این موضوع را جزء اسرار پزشکی می‌دانند و اسامی را رسانه‌ای نمی‌کنند. اگر فردی در تیم ما به کرونا مبتلا شود در آن صورت من با اجازه باشگاه اسم فرد را اعلام می‌کنم، به نظرم شفاف نبودن تیم‌ها دردسرساز می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: ما دوره اول تست های کرونا را گرفتیم و قرار است روز چهارشنبه دوباره تست غربالگری بگیریم و اگر مورد خاصی مشاهده کنیم به فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاع خواهیم داد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =