• ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
  • کد خبر: 6041
  • readingTime: ۱ دقیقه
ترکیه تعرفه های بیشتری بر روی واردات فولاد تحمیل می کند

رسانه های ترکیه گزارش دادند که این کشور برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد، تا 14 درصد عوارض اضافی بر روی چندین نوع محصول فولادی وارداتی اعمال کرده است.

به گزارش ایراسین، این تصمیم با هدف حمایت از صنایع فولاد داخلی آن هم در دوران شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای داخلی اتخاذ شده است تا بدین ترتیب محصولات وارداتی سهم فولادسازان داخلی را در این کشور نگرفته و فولادسازان ترک در این شرایط دشوار قدرت رقابت و بقا داشته باشند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته واردات نورد گرم فولادی تا 30 سپتامبر 2020 مشمول 14 درصد تعرفه اضافی خواهد بود در حالی که تعرفه اضافی واردات نورد سرد فولادی 10 درصد و مفتول فولادی آلیاژی و نیز لوله های فولادی 10 تا11 درصد می باشد.

این نرخ ها از ماه اکتبر مجددا کمتر خواهد شد و قرار است تعرفه اضافی بر روی فولاد نورد گرم فولادی به 9 درصد کاهش یابد که از 14 درصد تعرفه اولیه تعیین شده، پایین تر است.

نورد سرد نیز از تاریخ مذکور به بعد مشمول تعرفه اضافه وارداتی 5 درصد خواهد بود درحالی که مقدار تعرفه اولیه 10 درصد در نظر گرفته شده بود. قرار است تعرفه واردات مقاطع تخت فولادی آلیاژی نیز از 11 درصد به 6 درصد کاهش یابد. درخصوص مفتول و لوله های فولادی آلیاژی نیز در ماه اکتبر تعرفه اضافه 5 درصدی در نظر گرفته خواهد شد که از 10 درصد فعلی کمتر است.

بررسی ها نشان می دهد، واردات مقاطع تخت فولادی ترکیه در بین ماه های ژانویه تا مارس 2020 یعنی سه ماهه اول سال در حدود یک میلیون و 821 هزار تن بود که این ارقام نشان دهنده افزایش 24.73 درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ترکیه در سه ماهه اول پارسال بالغ بر یک میلیون و 460 هزار تن واردات مقاطع تخت فولادی داشت.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =