صنعت نسوز

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نسوز گفت: خودتحریم‌هایی که دولت با بخشنامه‌ها و اقدام‌های خود انجام می‌دهد، برای تولیدکنندگان مانع‌تراشی می‌کند. بیشتر تصمیم‌گیری‌های دولت جهت‌گیری سیاسی دارد و این موضوع کار را برای تولیدکنندگان مشکل کرده است.

به گزارش ایراسین،با منع واردات نسوز به داخل کشور به واسطه تحریم‌ها، در یکی دو سال گذشته شاهد رونق واحدهایی بودیم که در صنعت نسوز مشغول به تولید بودند. البته از آنجا که بیشترین میزان مصرف نسوز در صنعت فولاد کاربرد دارد و وضعیت صنعت فولاد کشور طی یکی دو سال گذشته نیز به نسبت خوب بوده و قادر شده که گلیم خویش را در دوران تحریم‌ها از آب درآورد، صنعت نسوز هم توانسته است به خوبی رشد کند. البته این روزها وضعیت بازار نسوز به دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود بیشتر بازارها از این ویروس، در رکود به سر می‌برد. هر چند فعالان این حوزه بیش از هر عامل بر بی‌تدبیری دست‌اندکاران بر کنترل بازار و اقدام‌های غیرکارشناسانه آنها گلایه دارند.

درباره وضعیت بازار نسوز علی حسین زاویه دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نسوز در گفت‌وگو با ایراسین عنوان کرد: وضعیت این روزهای صنعت نسوز چندان مساعد نیست. البته به صورت کلی بازار جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا حال و روز خوشی ندارد.

زاویه در ادامه خاطرنشان کرد: البته با وجود تحریم‌ها طی یکی دو سال گذشته تولیدکنندگان نسوز داخلی به دلیل منع واردات نسوز به کشور از استقبال از سوی واحدهایی که نسوز مصرف می‌کردند، قرار گرفتند، اما هم‌اکنون به دلیل شیوع کرونا در کل وضعیت بازار داخلی و جهانی چندان مساعد نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته موضوعی که فراتر از بازار تولیدکنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده است، خودتحریم‌هایی است که دولت با بخشنامه‌ها و اقدام‌های خود انجام می‌دهد و برای تولیدکنندگان مانع‌تراشی می‌کند. بیشتر تصمیم‌گیری‌های دولت جهت‌گیری سیاسی دارد و این موضوع کار را برای تولیدکنندگان مشکل کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =