ورزش روستایی

مجمع سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان با حضور سید محمد طباطبایی برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مجمع سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان امروز سه شنبه سی ام اردیبهشت ماه در سرای ورزشکاران با حضور سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، وحید رجبی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران، مهدی اسدی رئیس هیات، محسن تابش فر مسئول ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین برگزار شد، مهدی اسدی در این جلسه از همه مسئولین هیات های ورزش روستایی در سطح استان تشکر کرد و افزود: سال گذشته اتفاقات خوبی با برگزاری المپیاد و جشنواره ها برای هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان رخ داد که این موفقیت ها حاصل تلاش همه مسئولین هیات های شهرستان می باشد.

محسن تابش فر نیز اظهار داشت: هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یکی از هیات های ورزش خوب استان اصفهان است و در سطح کشور نیز این هیات در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: همدلی، هماهنگی و همکاری بین جامعه ورزش روستایی سبب گردیده هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان در سطح کشور از هیات های برتر فدراسیون باشد.

مسئول ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۳۰ رشته انفرادی در ایام کرونا گفت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش در اطلاعیه شماره ۱۳ خود فعالیت های ورزش های انفرادی و غیرگروهی را مجاز دانست که باید با رعایت اصول بهداشتی اقدام به فعالیت کنند، از اوایل اسفند ماه که اماکن ورزشی به تدریج بسته شد، اکنون به مرور زمان برخی اماکن ورزشی بازگشایی شده اند و منتظر بخشنامه شماره 14 هستیم.

در ادامه علی صفایی دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی  پیرامون تبیین تقویم سال 1399 توضیحاتی را ارائه داد.

حسن اسماعیلی نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان نیز در این مجمع پیرامون راه اندازی خانه های ورزش روستایی گفت: از سال 1393 تا به اکنون بیش از 400 خانه ورزش روستایی در سطح استان اصفهان به بهره برداری رسیده و در سال گذشته نزدیک به 150 باب خانه ورزش روستایی افتتاح گردید.

وی ادامه داد: با توجه به نامه ارسالی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر راه اندازی خانه های ورزش روستایی، استان اصفهان باید در سال 1399،  120 خانه ورزش روستایی احداث نماید، افتتاح این خانه های ورزش طبق استاندارد بر اساس نیاز سنجی شهرستان ها انجام خواهد شد.

سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان نیز در مجمع سالیانه هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی اظهار داشت: سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اجرای طرح احداث سالن های صالحین، انقلاب بسیار خوبی در توسعه فضاهای ورزشی استان ایجاد کردند که قطعا ورزش روستایی نیز از این فضاها بهره مند شده است.

وی ادامه داد: هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی اقدامات مثبتی در سال گذشته انجام داده که جا دارد از مهدی اسدی و همکارانش تشکر نمایم.

سید محمد طباطبایی احیای ورزش‌های بومی و محلی را از رسالت‌های این هیات دانست و تصریح کرد: جنبه فعالیت هیأت روستایی در قالب ورزش‌های همگانی است اما قطعا استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف ورزشی در روستاها وجود دارند، این استعدادها نباید از دست بروند تا عدالت‌محوری در حوزه جذب و استعدادیابی انجام شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه مربیان  اماکن ورزشی و خانه های ورزش روستایی باید دارای کارت مربیگری باشند، گفت: خانه‌های ورزش روستایی در راستای ورزش‌ قهرمانی ایجاد می‌شود و باید از تجهیزات خانه‌های روستایی به خوبی مراقبت شود، همچنین با برنامه‌ریزی درست بتوان از همه تجهیزات بهره برد.

وی به صحبت های حسن اسماعیلی اشاره کرد و بیان داشت: در راستای ایجاد ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در سال 99 باید سعی کنیم به کیفیت خانه‌های ورزش اهمیت بیشتری دهیم، خانه‌های ورزش روستایی فرصت افزایش سرانه ورزشی را ایجاد می‌کند.

طباطبایی در پایان پیرامون بازگشایی کامل اماکن ورزشی گفت: در نشست ستاد مبارزه با کرونا که امروز سه شنبه در استانداری برگزار شد تصمیمات خوبی برای حل مشکل باشگاه داران گرفته شد و انشاءا... به زودی تمهیداتی ایجاد می شود تا دربهای باشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی به روی ورزشکاران باز شود.

در پایان از کتاب خانه های ورزش روستایی استان اصفهان رونمایی شد. گفتنی است استان اصفهان دارای 403 باب خانه ورزش روستایی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =