پرعیار سازی ذخایر کم عیار

طرح پژوهشی مطالعه و بررسی پرعیارسازی ذخایر کم عیار معدن سنگ آهن چاه گز با هدف تولید محصول دانه بندی و تغلیظ شده در مقیاس آزمایشگاهی، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در نشستی که با حضور مدیران فنی مهندسی و پژوهش و کارشناسان مربوطه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی با مجری طرح های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت اصفهان برگزار شد، طرح پژوهشی پرعیارسازی ذخایر کم عیار معدن سنگ آهن چاه گز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

مدیر فنی مهندسی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در این نشست با توجه به وضعیت معدن سنگ آهن چاه گز، گفت: ذخیره قطعی آهن معدن چاه گز در حدود ۸۳ میلیون تن و متوسط عیار آهن آن ۵۳ درصد است که در دو توده تقریباً موازی شرقی و غربی متمرکز شده است.
حمید رحیمی با اشاره به فعالیت معدنی این آنومالی اظهار داشت: حجم کل استخراج (باطله و سنگ آهن) تا پایان فروردین ۹۹ بیش از ۹۵ میلیون تن است که میزان فعلی ذخایر سنگ آهن کلوخه استخراج شده بیش از یک میلیون مترمکعب با عیار۴۰ درصد است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با ورود تکنولوژی های نوین معدنی و صنعتی فرآوری سنگ آهن کم عیار نیز امکان پذیر است که می توان با احداث طرح های پرعیارسازی در آنها ایجاد ارزش افزوده کرد.

در ادامه مجری طرح پژوهشی مطالعه و بررسی پرعیارسازی ذخایر کم عیار معدن سنگ آهن چاه گز با اشاره به هدف از اجرای طرح تصریح کرد: این طرح پژوهشی با هدف تولید محصول دانه بندی و تغلیظ شده در مقیاس آزمایشگاهی است.

علی احمدی افزود: فرآیند انجام کار این طرح به مدت یک سال در معدن سنگ آهن چاه گز انجام خواهد شد.
وی فرآیند طرح پژوهشی مطالعه و بررسی پرعیارسازی ذخایر کم عیار معدن سنگ آهن چاه گز را شامل سه فازعنوان کرد و گفت: فاز اول مطالعه و خصوصیت سنجی از ذخایر کم عیار است، فاز دوم پرعیارسازی و حذف عناصر مزاحم می باشد و در نهایت ارائه فلوشیت و گزارش نهایی با لحاظ کردن پارامترهای مالی و اقتصادی است.
گفتنی است معدن سنگ آهن چاه گز در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان بافق واقع شده است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =