دستمال کاغذی

با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در دهکده جهانی اغلب صنایع و تولیدی‌های کوچک و بزرگ درگیر تبعات و مشکلات ناشی از این مهمان ناخوانده‌ شده‌اند اما به تایید آمارها تولیدکنندگان مواد بهداشتی از این قاعده مستثنی بوده‌اند و کمترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند.

نیما بصیری تهران، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران در گفتگو با ایراسین ضمن تایید روند افزایشی مصرف انواع محصولات سلوزی بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: توصیه‌های بهداشتی و همچنین اهمیت رعایت این موضوع از سوی شهروندان باعث شده که روند افزایشی قابل توجهی در مصرف انواع محصولات داشته باشیم.

بصیری در ادامه افزود: براساس براوردهایی که انجام داده‌ایم میزان افزایش تقاضا در محصولات صنف صنایع سلولزی بهداشتی در کشورمان نزدیک به 40 درصد بوده که خوشبتانه با توجه به توان تولیدی هیچ کمبودی در تامین کالای مورد نیاز هموطنان نداشته‌ایم.

وی درباره زیان‌های احتمالی در صنایع سلولزی بهداشتی به خبرنگار ما گفت: پروتکل‌های بهداشتی قبل از شیوع بیماری در تمامی واحدهای تولیدی رسمی و قانونی رعایت می‌شده و به همین دلیل خوشبختانه در بخش تولید آسیبی به روند تولید نرسیده است و کارکنان مشغول به انجام فعالیت روزانه خود هستند.

به گفته بصیری در زمینه بازار فروش نیز تولیدکنندگان اکنون مشکلی در تقاضا ندارند چون همانطورکه اشاره شد تقاضا نه تنها کاسته نشده بلکه افزایش 40 درصدی را هم تجربه کرده از این رو صنایع سلولزی بهداشتی جزو صنایعی است که کمترین آسیب اقتصادی را از شیوع گسترده ویروس کرونا دیده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران درباره آینده قیمتی محصولات مربوطه تصریح کرد: هیچ افزایش قیمتی در این بخش به صورت قانونی یا رسمی از سوی تولید کنندگان نداشتیم و فعلا هم براساس سیاست‌های مسئولان و دولت تصمیمی بر این مورد نیست.

وی تاکید کرد: البته با درنظر گرفتن اثرگذاری نرخ ارز در تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدکنندگان لازم است مسئولان درنظر داشته باشند که هرگونه تغییر نرخ ارز می‌تواند مستقیم در قیمت تمام شده محصولات اثرگذار باشد و تولید کنندگان نیز برای  تامین مواد اولیه ناچار به اعمال قیمت جدید در محصولات هستند.

بصیری درباره میزان سرانه مصرف محصولات سلولزی بهداشتی در کشورمان نیز گفت: سرانه مصرف حدود 2کیلوگرم برآورد شده است که متناسب با این نیاز توان تولید در کشور ایجاد شده و براساس سرمایه‌گذاری‌های اخیر انجام شده توان صادراتی مناسبی هم به کشورهای اطراف وجود دارد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =