محمدعلی دهقان

معاون وزیر اقتصاد گفت: در سطح ارشد دستگاه های اجرایی از جمله وزارت خانه ها و سازمانها بیشترین همراهی برای فعالیت در سامانه G4B وجود دارد و کسی نمی گوید که این فرآیند را قبول ندارد، ولی ممکن است در لایه های اجرایی، مقاومت هایی وجود داشته باشد.

محمد علی دهقان دهنوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با ایراسین، در پاسخ به تسهیل امور در به حداقل رساندن چالش های شیوع ویروس کرونا در کسب و کارها و برنامه های وزارت اقتصاد در این زمینه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعاتی که داشته است، تعدادی از دستگاهها در حوزه فضای کسب و کار تلاش کرده اند که امور را تسهیل کنند چنانکه بعضا اعلام کردند برای تولید کالای خاصی که اکنون نیاز کشور است احتیاجی به فلان مجوزها نیست و هر کس می‌تواند در این زمینه اقدام کند یا اینکه خودشان اتوماتیک وار برخی از مجوز ها را سه ماه تمدید کرده اند .

دهقان در ادامه افزود: امسال کشور از نظر بودجه و منابع مالی در مضیقه است و باید سیاست هایی که نیازمند کمترین منابع مالی هستند و اجرای آنها منجر به صرفه جویی در کشور می شود را اجرا کنیم‌.

وی ادامه داد: یکی از این سیاست ها، سیاست های تسهیل کسب و کار است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند تا یک حرکت انقلابی در این زمینه ایجاد شود چرا که این حوزه می تواند بیشترین کمک را به موضوع جهش تولید در کشور کند .

دهقان در ادامه تصریح کرد: در سطح ارشد دستگاه های اجرایی از جمله وزارت خانه ها و سازمانها بیشترین همراهی برای فعالیت در سامانه G4B وجود دارد و کسی نمی گوید که این فرآیند را قبول ندارد، ولی ممکن است در لایه های اجرایی، مقاومت هایی وجود داشته باشد و یا برخی از دستگاه ها به خاطر کمبود منابع مالی و امکانات نتواند همکاری لازم را داشته باشند.

وی درباره راه اندازی سامان G4B برای صدور مجوزهای کسب و کار گفت: این سامانه از نظر بسترهای فنی کاملاً تکمیل شده است و ما پذیرای تمام مجوز ها ، شناسنامه ها و فرایندهای الکترونیکی در زمینه کسب و کار هستیم .

معاون وزیر اقتصاد گفت: از سوی دستگاه ها نیز حرکت های خوبی در این زمینه آغاز شده است و خیلی از آنها شناسنامه های خود در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار را در این سامانه بارگذاری کرده اند و ما در حال کار کردن روی این شناسنامه ها هستیم تا آنها را تسهیل کنیم چرا که شناسنامه های کسب و کار بر اساس وضعیت موجود تنظیم شده است در حالی که شرایط مطلوب می تواند چیز دیگری باشد.

دهقان با تاکید بر اینکه هدف ما در این سیستم، کوتاه کردن فرایند صدور مجوز و بهبود فضای کسب و کار است، گفت: برخی از استعلام ها نیز به صورت الکترونیکی قابل انجام است و این خود ، فرایند زمانی برای انجام کارها را کاهش می دهد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا روند اینترنتی شدن کسب و کارها شدت گرفته است و در زمینه ارائه خدمات دولتی از جمله صدور مجوز ها چاره‌ای جز الکترونیکی کردن امور در راستای کوتاه شدن فرآیندها نداریم. فکر می‌کنم که امسال با کمترین مقاومت در این حوزه روبه‌رو شویم و امسال سال طلایی برای بهبود فضای کسب و کار خواهد بود.

دهقان در پایان با تشکر از تمام دستگاه ها و سازمان هایی که در صدور مجوزهای الکترونیکی کردن فرایند کسب و کار کشور را تسهیل خواهد کرد، گفت: از جمله دستگاهی که در چند ماه گذشته با ما در این فرآیند همکاری خوبی داشته دستگاه قضایی از جمله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بوده است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =