• ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 5390
  • readingTime: ۱ دقیقه
شرکت معدنی

با شیوع ویروس "کرونا" Covid-19 در جهان، فعالیت بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفته و هر کدام از آنها واکنش های متفاوتی نسبت به این بحران از خود نشان داده اند. در این میان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در جهان نیز با وجود اینکه حیطه فعالیتشان از شهرها و مکان های پرتراکم به دور است اما باز هم خود را در معرض گرفتار شدن به این ویروس و عواقب ناشی از آن می بینند.

به گزارش "ایراسین" به نظر می رسد شیوع این ویروس اثرات بسیار منفی بر این شرکت ها داشته به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده از سوی ماینینگ تکنولوژی تاکنون 282 میلیارد دلار از ارزش 50 شرکت برتر معدن در سراسر جهان را از بین برده است.

این موضوع در حالی مطرح می شود که طی ماه های گذشته روند افزایش قیمت طلا به عنوان یکی از محصولات مهم معدنی به چشم دیده می شود و شاید تنها ماده معدنی که در این شرایط از وضعیت مناسبی برخوردار است، طلا ست.

در واقع این ۵۰ شرکت برتر ارزش بازار مشترکشان را حدود ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ نشان داده اند. چراکه در سه ماهه اول سال 2020 ، 10 شرکت برتر معدن ارزش 170 میلیارد دلاری ارزش بازار را از دست دادند.

برای مثال، بعد از افت 50 درصدی ارزش بازار ، گلنکور به رتبه نهم در رده بندی رسیده و این در حالست که دو سال پیش گلنکور سومین شرکت بزرگ معدن در جهان بود.

شرکت مس لهستانی KGHM در مجموع از 50 شرکت برتر کنار رفت. همچنین بیشترین افت ارزش بازار مربوط به Vedanta ، Teck Resources و Anglo American Platinumبود.

تنها شرکتی که شاهد رشد دو رقمی بود ، Polyus ، بزرگترین تولید کننده طلا در روسیه بود. این شرکت تاکنون امسال 10.2درصد رشد داشته است.

حال باید دید که این شرکتها چه تمهیداتی برای بهتر شدن شرایط فعالیت، در پیش میگیرند؟

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =