حمید رضا فولادگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در این کمیسیون ظرفیت های 10 بخش مهم اقتصادی کشور شناسایی و بررسی شده که هنوز از این ظرفیت های به طور کامل استفاده نشده است.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در گفتگو با ایراسین گفت: ما از اول سال تاکنون در هشت جلسه این کمیسیون که به صورت مجازی و حقیقی برگزار شد 10 بخش از ظرفیت های اقتصادی کشور را بررسی کردیم و هفته آینده در مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در این بررسی  به این نتیجه رسیدیم که از تمام ظرفیت های این بخش ها استفاده نشده است. فولادگر اولین بخش را شامل معادن و صنایع معدنی عنوان و اظهار کرد: هنوز ظرفیت های خالی در این بخش وجود دارد چراکه با وجود تعداد زیاد معدن در کشور هنوز برخی از معادن اکتشاف نداشته اند یا برخی اکتشاف داشته اما استخراجی نداشته اند و بعضی دیگر با وجود استخراج، فراوری نداشته و در آنها خام فروشی انجام می شود.

وی بیان کرد: بخش دیگر نیز شامل نفت، گاز و پتروشیمی است که شامل زنجیره کامل از صنایع بالادستی یعنی نفت و گاز تا صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

فولادگر با بیان اینکخ بخش سوم نیز مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر است، چراکه ایران کشوری است که از انرژی خورشیدی و بادی فراوان برخوردار است ادامه داد: بخش دیگر نیز مربوط به مسکن و ساختمان است و این بخش می توان 10ها شغل ایجاد کند. وی بخش های دیگر را مربوط به حوزه کشاوری و صنایع غذایی، تبدیلی، تکمیلی و امنیت غذایی عنوان کرد.

فولادگر اظهار کرد: یکی از مهمترین این بخش ها نیز مربوط به توسعه روستایی است که هم اکنون فرصت خوبی برای مهاجرت معکوس به حساب می آید تا بتوان زمینه اشتغالزایی را فراهم کرد. وی از دیگر بخش ها به حوزه گردشگری، حمل و نقل و فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز از فرصت هایی مانند اشتغالزایی در حوزه گردشگری به طور کامل استفاده نشده و در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی باید رکود پیش آمده را به رونق تبدیل کرد.

فولادگر ادامه داد: در بحث استفاده از ظرفیت های فناوری های نو و فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به این نکته اشاره کرد که شرایط کرونایی به ما نشان داد که چقدر می توان از ظرفیت های دولت الکترونیک و دیجیتالی و الکترونیکی کردن امور بهره فراوان برد و در بحث جهش تولید اثرات فراوانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: این ظرفیت هایی که شناسایی شده ظرفیت های سخت افزاری محسوب می شود و باید از ظرفیت های نرم افزاری بخصوص قوانین و مقررات، ساختارها، نیروی انسانی بخصوص دانش بنیان ها و جوانان نخبه بهره برد. ف

ولادگر ادامه داد: ما در مجلس در حال حاضر نیازی به قانون جدید نداریم و می توانیم از ظرفیت قانونهای فعلی استفاده کنیم و اگر نیازی به قانون جدید بود در مدت باقیمانده از مجلس فعلی می توانیم با فوریت قانونگذاری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =