سال جهش تولید

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: بارها گفته شده است که فعالیت بخش معدن و صنایع معدنی با توانمندی کشور یعنی داشتن ذخایر معدنی ارتباط مستقیم دارد و به طبع نسبت به سایر حوزه ها که بخش زیادی از فعالیتشان وابسته به دیگر کشورهاست آسیب پذیری کمتری دارد.

سعید صمدی در گفت و گو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: بخش معدن با توجه به توانمندی های خود، می تواند ارزآوری قابل توجهی برای کشور در شرایط تحریم داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحقق "جهش تولید" در بخش معدن امکان پذیر است اظهار کرد: برای جهش تولید در بخش معدن لازم است تا گام نخست از سوی دولت و وزارت صمت برداشته شود، به این شکل که وزارتخانه شرایط کسب و کار را به گونه ای مناسب فراهم کند و با ایجاد شفافیت و پیش‌بینی شرایط در بازار، همچنین نقض قوانین دست و پاگیر و خلق الساعه زمینه را برای فعالیت بهتر در این بخش فراهم کند.

صمدی ادامه داد: با ایجاد شرایط مناسب در بخش معدن و همچنین شرکت های معدنی و صنایع معدنی سرمایه گذاری روبه رشد خواهیم داشت و در نهایت منجر به جهش تولید می شود. اما نکته اینجاست که در این حوزه به ویژه بخش معدن سرمایه گذاری بلند مدت است و بازده سودآوری و بازگشت سرمایه آن کوتاه مدت نیست. بنابراین تا شرایط مناسبی بر این حوزه حاکم نشود نمی توان به جهش تولید و افزایش سرمایه گذاری درآن امید داشت.

به عقیده این کارشناس بخش معدن، تا زمانی که قوانین دست و پاگیر در بخش معدن و همچنین تصمیمات لحظه ای در این بخش وجود داشته باشد، روند فعالیت را با مشکل روبرو می کند.

وی افزود: فعالان در این بخش انتظار کمک مالی از سوی دولت ندارند اما خواستار این امر هستند که دولت دخالتی در کار فعالان نداشته و اجازه دهد که عرضه و تقاضا در این بازار روند عادی خود را طی کند و به نفع یکی از تولیدکنندگان در زنجیره تولید بخش معدن و صنایع معدنی حکم و دستوری صادر نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =